Tuesday, September 17, 2013

Tempat Kerja Baru

As Salam,


Rasanya sudah sebulan aku pindah ke tempat baru. Kerja di kementerian baru. Suasana baru. Kawan Baru, hehehehe. Okeylah sekarang aku kerja di hospital. Hospital mana tu nda payah lah sebut. Nanti glameressss pula. hehehe. Okey aku just mahu share, macam mana kerja di tempat kerja yang bukan i.t background. Aku pun bukan pandai bab bab i.t ne. Terkejut juga la otak sekejap bila kena suruh repair printer la, pasal antivirus lah, buat slaid segala lah. Nasib Ijam banyak membantu. Aku bukan pandai nyer pon, Terus terang lah. Aku pun nda tahu kenapa lah aku boleh kerja as programmer. hahahaha. Buat program?? Coding coding? Zaman study boleh lah. Buat website? Mati la akuuuu. Tapi aku dengan berbesar hati dan hati yang terbuka luas sanggup belajar. Ya la kita ne dari nda tahu lah bha kan Yang penting nda malu bertanya bha kan. Tapi kadang kadang pandai datang stress bila hal hal kecil pun mahu refer kita. Like kenapa nda dapat buka movie. Suruh open with pun nda tahu letak mana. Bila aku cerita Ijam, dia cakap jangan expect semua orang pandai pc segala, aku nda boleh high expectation macam aku kerja di Putrajaya dulu. Semua di sana tahap i.t dorang king king sudah. Aku kena sesuaikan diri. 

Aku kan, walau apa jadi pun, Ijam lah tulang belakang dalam segala hal aku. Ohya aku tengah usaha something, hopefully dipermudahkan, Ijam cakap aku nda pernah se happy begini dalam kerja. Satu dua hal tu nda apa lah, boleh buang tepi. Tapi dalam se happy aku tiba tiba pula aku ubah pikiran. Eeee nantilah aku cerita kalau sudah ada keputusan. hehehe. Eh jarang sudah aku bercerita dalam blog kan, selalu main ringkas ringkas masuk gambar laju laju jak. Tu pun laju laju dari handphone. Ne pun Adam tidur awal, then ada kerja sikit mahu settle boleh lah buka laptop, sambil sambil cari idea boleh lah luah isi hati. Kononnnn. 

Okeylah mari lah tengok gambar gambar tempat kerja baru aiiii. hehehe

gotong royong perdana.
aku teda dalam gambar
sebab aku lah tukang ambil gambar
sambutan raya perkips

ne aku suka
pelancaran minggu penyusuan
terus jd ajk
arr ne ada gamabr aii
masa gotong royong la ne
hehehe
 Actually banyak lagi, tapi nda sempat kasi masuk. Okeylah setakat itu dulu pasal kerja. kihkihkih

5 comments:

  1. Replies
    1. babe, story lg hangattttt akan dtg. kahkahkah. aku tunggu kena tarik balik ne. ada jodoh jumpa la lg

      Delete
  2. Ted,

    1) Welcome to Sabah IT scenario. Hahaha Ada yang pandai guna ada yang seriously very zero knowledge. Company kami bagi Free ICT Training untuk sabahan under government sponsored. Aku sudah puas tengok yang nda pandai on pc lah, even mau double klik pun sampai mau tercabut mouse dia tekan. Tahun pertama aku stress, tahun seterusnya aku enjoy. aku anggap ni rezeki ilmu Allah bagi kita supaya kita boleh kongsi ilmu ni pada orang lain juga, especially yang dari pendalaman :)

    2) Kalau hospital kamu banyak yang computer illiterate, hantarlah belajar tempat kami, AMC College. Free, kerajaan sponsored :) termasuk makan minum dan sijil. insya allah, kurang sikit beban kau ajar/urus diorang. QEH pun pernah hantar staff. mihmihmih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena pegi sna ka? kalau dtg tempat kami boleh ka? wahh seronoknya. kami mmg every month ada buat training basic. apa2 senarai course kamu?

      Delete
    2. Kamu ada lab kah? sebab syarat kementerian ialah mesti buat di tempat kami baru eligible for fully sponsored and cert. Senarai kursus boleh refer sini, ada 64 subjek tu. http://www.amc.edu.my/courses/ICT_Program.php

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...