Wednesday, July 24, 2013

Selamat Tinggal Perjuangan

Salam Alaik,




Ya ya ya ya. Akhirnya surat yang ditunggu tunggu telah tiba. Ambil sendiri by hand ne, actually office JPA ne depan office ai jer. hehehe. Alhamdulillah, syukur kehadrat Illahi sebab tidak pernah putus rezeki kepada hamba yang serba kekurangan ne. I've been fighting with all those feeling dan akhirnya aku boleh berasa lega.

Perjuangan aku untuk tidak stay di sini akhirnya berbaloi. Bila aku tahu agak mustahil untuk aku pindah dalam masa terdekat, aku dan Ijam pernah plan untuk pindah terus di sini. Like, bila aku cakap, kalau tahun ne kita masih belum dapat baby, next year abang pindah lah sini. Tuptup tahun tu ada rezeki baby pulak. Bila aku balik dari cuti panjang (maternity leave and unpaid leave), Ijam cakap, kalau aku nda pindah juga tahun ne dia mahu bawa Adam dengan aku sini. Nda sanggup dia tengok Adam jauh jauh dengan aku. Alhamdulillah, syukur baru 2 bulan lebi aku kerja dari cuti yang panjang. Aku dapat pindah. Syukur nda terkata.

Ramai orang persoalkan kenapa aku nda mahu pindah sini terus, padahal senang jak Ijam pindah sini. Banyak kali boss Ijam offer untuk pindah LCCT, tapi orang cakap perjuangan untuk berada di negeri sendiri tu kan. Berbaloi empat tahun aku tunggu. Past is past i feel very fresh right now, the feel macam pengantin baru. hahahaha. Not that 'part', tapi kalau siapa sudah berkhawin, akan ada satu rasa bila  majlis sudah selesai. Thats my feeling. hahahaha. Lega. Walaupun aku tahu cabaran baru akan bermula. Entah apa lagi yang bakal ditempuhikan. Selamat lah segalanya.

My next mission is, kerja dengan lebih tekun sebab aku membazirkan masa empat tahun dengan endah nda endah. I mean not doing extra in my work. Harap ada ruang untuk aku buktikan siapa aku like i did masa kerja Celcom dulu. There is something that i keep inside. Lets begin now!!!!! Fuuuhh bersemangat!!! hahahaha

Aku nda dapat bayangkan yang aku akan jadi bekerja di office dan balik ke rumah menjadi someone wife and mother. I cant imagine that since aku sudah terbiasa kalau aku di Putrajaya aku fully bekerja balik dii rumah untuk makan tidur ja. Bila balik di KK, aku nda kerja jadi fully housewife ja. Semoga aku kuat untuk menghadapi semua itu, sebab aku ne baran juga. hahahahah

Eh sambung tadi, the other mission pula business. Aku kan ada business online kecil kecilan. Tiba masanya mahu bangunkan balik. Rindu. Kali ne akan ditambah. Aku tengah kumpul material, modal, knowledge and so on. Lepas tu aku mahu bergiat dalam bidang penyusuan susu ibu ne, berkongsi dengan komuniti. Aku mesti mampu, hahahaha. Dan akhir sekali, aku  nda perlu risau untuk menambah ahli keluarga (insyaAllah ada rezeki), sebab aku dekat dengan family. hehehe. Nda tahu bila, tunggu Adam besar sikit. Doakan kami. Doakan aku, Terima kasih kawan kawan, followers, readers yang banyak doakan aku. XoXo

5 comments:

  1. alhmdlah rezeki kau ted..
    sonok r tuh..

    ReplyDelete
  2. Akhirnya yang ditunggu-tunggu telah tiba. Tahniah Ted.

    ReplyDelete
  3. Nah tahniah Ted.
    Nda sia-sia perjuangan kau selama ini.
    Rezeki si Adam juga kali tu, hihi
    Nda lah perlu ulang-alik naik kapal macam naik bas.
    Selamat menempuh jem di KK juga, Ted. Kawanku dari KL bilang jem di kk pun boleh tahan hebat. Tahniah lagi sekali.
    PS : Ted, masih kah kamu ada mengajar menjahit tu? Email aku bah noorhidayah@amc.edu.my

    ReplyDelete
  4. mmg la mcm br kawin, lepas kawin sja aritu pun terus-terusan d kl..haha..

    ReplyDelete
  5. Akhirnya berkat kesabaran ko ted...... hihi lps ni buli tmbh adik suda c adam.,...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...