Thursday, July 11, 2013

Children's Brain Is Like Sponge

Salam Alaik



Entry di atas di tulis oleh Dr. Halina . Wife Dr.  Sheikh Muszaphar who is also a doctor. Ya la kan benda fact macam ne kalau aku pandai pandai tulis nanti kena soal macam macam la pula. Like, nda kanlah guna flash cards ja budak boleh pintar? Orang dulu dulu tiada pula pakai flash card anak jadi doctor jadi pegawai what?!!. Bagi aku masing masing la kan. Sama juga la bila bagi nama untuk anak. Kalau bagi nama yang tiada maksud tapi didikan baik, pun nda apa. Terpulanglah, aku memilih untuk yang ada erti. Itu pilihan aku. 

Sebelum Dr. Halina buat entry ne lagi aku sudah terbaca info pasal flash card ne cubanya bukan dari seorang doctor. Bila baca entry berjela jela panjang susah mahu paham ka malas? hehehe Jadi bila Dr. Halina tulis part "children's brain is like sponges. They can easily absorbs information". Terus aku teringat bila Adam nampak something yang baru atau toys yang baru untuk beberapa saat dia akan merenung sambil berkerut keningnya. Mungkin masa tu dia tengah  absorbs kan. Sama juga masa baby dalam perut, kenapa kita digalakkan bercakap dengan baby. Ini semua pilihan, mahu buat ok nda mahu buat pun okey juga. 

Ada orang guna tablet atau phone. Aku ada try guna tapi Adam nampak phone mahu kasi masuk mulut jak bha. Plus kotor bha phone kita kan. Aku sekarang mahu try flash card yang fizikal punya. Aku belum test sebab baru jak sampai parcel ne. Besok aku balik nanti aku buat video macam mana reaksi Adam. Tapi tu la Adam tengah demam sekarang, demam mahu tambah akal kali. hehehe. Mana lagi balik mahu buat puree untuk dia. 6 bulan sudah dia. Tapi aku sudah bagii makan since 5 months, itu nanti aku cerita. Jangan berani bagi makan below 6 months, unless with doc's advice. Nanti aku cerita. Nantiiiii~~~

Aku beli flashcard ne di https://www.facebook.com/luvbbhome2. Selain flash card ne aku ada beli soft toys untuk Adam juga. Kalau ada yang berminat bolehlah pm owner nya. Okeylah habis idea sudah. Almaklumlah puasa. Yayyy besok balik KK!!!! 

saja ja guna apps baru hahahah
3 jenis flash card
jawi, abc n nombor
yg kanan tu free
ne soft toys adam
bayangkan yg kaler pink tu sentiasa bergantung di beg masa kami berjalan
masa di kl la
hahaha
lucuuuu



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...