Friday, June 14, 2013

My Pumping Session

As Salam

Bagi working mother yang balik dari office boleh bagi direct feeding dengan baby mungkin boleh pump sekali atau dua kali di office. Kalau macam aku balik rumah still kena pump. So ne jadual pumping aku :


Tengah malam dalam jam 2 pagi aku akan spent 45 min to 1 hour untuk session ne. Sebab masa ne breastmilk sangat melimpah limpah. Aku akan on tv supaya nda boring sangat. Masa ne tiada  tenaga sangat, jadi guna lah pump automatic.

Lepas tu sampai ja office dalam jam 7 pagi tu, terus pump lagi. Lepas tu baru breakfast. Mula mula dulu aku breakfast dulu, tapi macam buang masa. Bagus pump laju laju then baru breakfast.

Lepas tu sama ada jam 10 pagi atau 11 pagi. Lepas pump mesti lapar, masa beli breakfast sudah sedia beli extra. Hehehe. Aku biasa pump di surau, jadi selalu lah terjumpa jumpa orang. Macam macam cerita dan pengalaman orang orang yang aku nda kenal ne. Antara ilmu aku dapat, bila anak minum susu fm dan dia cirit birit itu bukan sebab dia nda ngam susu tapi sebab lain macam mainan kah tangan kah yang kotor dan masuk mulut dia. Kalau nda ngam susu tu baby akan sembelit. Ok noted!! Lepas tu ada yang tanya apa kau minum atau makan kasi banyak susu. hehehe. InsyaAllah dengan izin Allah, aku amalkan horlikcs. Laju jak bengkak kalau minum horlicks ne. 

Selepas tu dalam jam 3 petang lagi another session. Kalau aku ne naik kereta balik rumah, bukan naik bus aku sambung pump di rumah ja. Tapi takut bus lambat kan. Jadi pump dulu siap siap supaya nda berlari lari dari bustop ke rumah menahan sakit. Jauhh oooo. 

Lepas tu sudah mandi makan segala. Another session dalam jam 7 malam sambil tengok Teduhan Kasih. Hehehe . Dalam jam 9 - 9.30 malam aku sudah tidur. Kalau lebih jam 10 malam aku tidur punya lah mengantuk di office. Wuahahaha

So total session aku adalah 5 kali, 1 kali session 5 oz. tapi 1 session mesti ada yg 10 oz. InsyaAllah rezeki Adam masih ada.  Walaupun dia sudah campur fm. Tapi fm tu untuk malam masa aku tiada ja, mahu tunggu ebm panas dia sudah terbangun. Mengamuk mahu menyusu. Doa kan semua nya berjalan dengan lancar. Amin ya rabbal alamin



3 comments:

  1. walaupun dia bersusu fm, teruskn ja susu ibu ted,sekurang-kurangnya ko sudah usaha, tp mmg adat berjauh gitu kan..org lain mampu kasi susu badan, tapi ada juga yg menafikan hak anak, walaupun anak depan mata. kita patut bangga dpt kasi susu anak, walaupun aku tidak sepayah ko, tapi aku faham betapa ko mau adam dapat yang terbaik. Maci #TeamAdam..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya tu la. marah aku kalau kwn2 dr awal suda niat mau cmpur fm. sebab untungnya derang ble dekat anak. aku ne pump2 kdg2 kuar air mata. pkir anak nda dapat direct feeding. usaha usaha usaha dulu kannn

      Delete
  2. Amin.. susukan Adam selagi mampu.. sama2 kita berusaha :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...