Tuesday, May 28, 2013

My First EBM Journey

As Salam


Hari Khamis hari tu flight aku sepatutnya 8.20pm tapi the day before batuk selesema Adam makin teruk. Doctor mahu pump kasi keluar kahak. Then aku nda dapat tidur so aku decided ambil flight jam 7.30am. Walaupun hampir hampir putus asa sebab system taxi rosak, jam 6.00am baru dapat taxi nek erl segala 6.45am gitu sampai airport. Sampai sampai lupa bawa id Ijam, nasib orang di kaunter okey. Pheww. Aku quite gementar naik flight sebab aku membawa ebm. Frozen and chilled dengan dua cooler bag dan satu cooler box. And the journey started.....
barang2 bawa ebm travel:
1-cooler box
2-ais
3-garam
another one
1-cooler bag
2-ice pack
Aku siapkan semua cooler bags and box.   Walaupun rasa macam pemancing tegar membawa cooler box sampai naik kapal. Tapi aku bangga. Hehehe. Aku bertolak keluar dari rumah jam 5.30am sampai rumah dalam 11.30-12pm lah. Since kami sjnggah singgah lagi. Total average 8 hours semua ebm aku masih sejuk dan beku. Alhamdulillah. 

dekat bawah tu masa sampai sudah kosong
suda restock dapar lah sampai 3 rows
Jadi lepas ne aku nda lagi ragu ragu mahu bawa ebm naik flight. Aku tahu boleh tapi untuk diri sendiri yang membawanya, dup dap dup dap juga rasanya. Cuma aku berharap dapat jumpa cooler bag yang ada wheels tu. yang aku tahu ada brand Compass tapi tempat yang ada jual tu sekarang nda jual sudah. Dia boleh muat sampai 60 bottles ar. Senang perjalanan aku nanti. If ada readers yang tahu tempat yang ada menjual bag tu do let me know. Please. 

masa naik erl
dalam flight
InsyaAllah lepas ne aku akan lebih yakin membawa stock ebm balik ke KK. Ya pula, lupa cerita macam mana keadaan Adam masa first time jumpa aku. Hehehe masa tu mil ikut bawa Adam sekali. Dia tengok aku macam tembus ar. Macam nda kenal. Hehehe ka merajuk nda tahu la. tapi masa dalam kereta, aku kasi bf laju ja dia. Hahaha Ijam cakap sombong konon, bagi bagi bf laju pula. Tapi tu lah, kesian betul kena batuk dan selesema. Masa aku balik semalam pun masih berbunyi leher nya. Kalau ada masa aku kasi tengok macam mana dia makan ubat. Lucu!! Terlampau kesukaan. Dia marah kalau lambat. Bila aku rasa ubat tu, ampun memang rasa ubat. Nda tahu apa juga yang di sukanya makan ubat tu. tapi biasa lah kan cucu nurse. Mana takut ubat. Hahahaha 
adam jangan overrrr
masa di klinik la ne

4 comments:

  1. haha..chumil la adam..mesti rindu kan..

    ReplyDelete
  2. berjaya juga ko kan.. semangat / keinginan tue yang penting.. hehe
    comel baby Adam.. mengikut muka mu Ted :)

    ReplyDelete
  3. Salam..nk tny, naik flight apa ya ms blk kk tu? MAS ka AA?.. Klu AA, blh ka bwa coolee box tu naik ats? Kna declair ms check in? Atau cmna...? Tq :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...