Tuesday, April 23, 2013

EBM Bebeh

As salam

Just mahu share stok ebm aku. Hurmmm actually aku lambat mula. Mula mula pakai electric pump little bean. Pakai tu kena cari port. Guna karen kan. Baru mahu 2oz Adam sudah ngek ngek. Then aku ambil satu manual pump juga. Aku pilih Avent. Manual memang menyenangkan. Alhamdulillah. Ne usaha dalam masa kurang 2 minggu. Berusaha lagi Ted. Kadang kadang sambil pump aku berpikir, cukupkah ne? Mahu kah juga Adam ebm yang frozen ne. Memang breastmilk nda keluar. Pumping nda boleh stress. Kena pikir benda best best. Okeylah doakan aku berjaya. Sekurang kurangnya 6 bulan. Kalau lebih aku lah ibu paling gembira.

Gambar 1st stok dalam peti atas. Hurm guna bottles totally makan ruang. So aku try kasi habis tu bagi Adam susu. Then replace semua with plastic la pulok. Gambar 2nd bahagian bawah stok ebm yang baru perah. Selepas 4 hari aku bagi naik di atas bahagian freezer. Nampak 2 bottles tu, dari stock freezer. Should be 24jam boleh cair, tapi ne 3 hari baru cair. Stressss!!!

Note :: jangan heran. Ne peti untuk Adam ja. Yang lain tu kami kasi tumpang tumpang ja. Nanti kamu pikir esbok dirumah kami cuma ada 3 kotak susu kacang sama taufufah yang sudah di makan separuh. Hahahaha



4 comments:

  1. sis, kalau mo jimat ruang, plastik2 tu dibaringkan. kalau berdiri gitu, makan ruang macam botol juga.. good luck ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sis for the info. Sy bdak baru belajar. Nnti if ada apa2 entry ebm boleh la bg link dgn sy. Kurang ilmu ne hehehe. Tq for reading ya

      Delete
  2. wahh! makan apa sampai begitu byk susu? sy mula2 ja meriah begitu. skrg ni so so suda padahal baru baby 3 bln lebih. kasi tips dl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis sma la kta. Bby sy pon 3m++. Dulu mula2 susu bnyk. Tp malas pump. Skali pump 5-6oz. Skrg ne mcm down. 2-4oz ja. Myb sy stress sbb xlama lg kena keja. Baby tinggal pula tu. sy ada minum esp shaklee. Tp dlm 2-3 ari sekali ja mnum. Org ckp horlicks pun bgus. Ne baru mau try. Smoga kita berjaya !!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...