Saturday, March 2, 2013

Perjalanan Pulang ke Kota Kinabalu Yang Paling Suspen

As salam,


Macam biasa lah kalau kerja gov ne boleh ambil maternity leave sampai 3 bulan. Cuti boleh bermula seawal 2 minggu dari EDD, tapi aku cuti lagi awal dariitu, sebab aku kena naik flight. Bagi Air Asia dia benarkan sampai 32 weeks ja dengan surat doctor dari mana-mana hospital. MAS pula benarkan atas 32 weeks tapi dengan surat doctor dari panel klinik mereka sahaja.  Kalau bawah 32 weeks boleh mana-mana hospital. Oleh kerana aku masih 32 weeks masa fly aku boleh lah guna surat doctor dari Klinik Kesihatan Presint 11 jak. Selamat aku.

Dijadikan cerita,  aku fly back to KK tu hari Sabtu, hari Jumaat baru minta surat doctor tu. Sudahlah kelam kabut, boleh-boleh aku tertinggal buku klinik aku di klinik. Ya ampunnnn. Masa dorang call mahu bagitahu tu, aku pulak nda perasaan hp aku berbunyi. Nahhh, masa tu mahu ambik c BB di Shah Alam dan kebetulan pulak rehat panjang sebab hari Jumaat. Aku call balik tiada angkat sebab rest time sudah. Kami radu jak datang balik. Nasib masih ada tinggal 1 orang jadi dia lah yang simpan buku tu. Dorang sudah target aku datng balik. Careless betul. Maafkan ibu mengandung ini. Hehehehe.

Masa tu aku mahu cerita dulu, memang berabes lah bha berjalan, nda padan perut sudah 8 bulan. Kira macam itu lah aku last jalan-jalan masa pregnant. Mr. Ejump datang dalam 4 hari jak. Hari kedua tu kami ambil c BB di Shah Alam. Terus pergi Ikea beli baby cot terus pergi MTR (courier service) untuk ship baby cot pergi KK. Kami memang sudah deal courier service ne dari KK lagi. Lepas semua urusan siap. Kmi terus pergi Sunway Puramid. Berpesta muda-mudi lah. Ya lahh selalu turun KL berdua jak, ne ada pula c BB. Berjalan macam kami di Centre Point jak. Hahaha. Ooo BB aku rindu mahu jalan dengan kau lagi. Sekarang lain sudah, ada budak kecil sudah. Ahahahah. Masa jalan tu lebih kepada santai-santai. Preparation barang baby, almost done. Semua sudah sampai di KK. Besoknya aku sama Mr. Ejmp ne mahu pergi GM Klang tempat borong tu. Mahu survey barang. Pikir c BB nda mahu ikut. Ikut jugak diaaaaaa. Kami buat Putrajaya dengan Shah Alam tu macam dari Sabindo mahu pergi Gudon (tempat Bb tinggal) hahahaha. Sampai Mr. Ejump nda guna gps sudah. Masa tu makan jak apa mahu makan. Memang kerasukan makan. Hahaha.

Tapi beronok-ronok pun hati aku sebenarnya macam risau mahu naik flight. Sebelum ne kes-kes keguguran aku selepas sehari aku naik flight. Siapa nda trauma bha kan. Malam sebelum kami berangkat tu, Mr. ejump bawa solat hajat sama-sama. Sayu jak hati masa tu. Ya Allah, aku terima apa sahaja ketentuan Mu, kerana Kau yang lebih tahu mana yang terbaik buat kami. Permudahkanlah perjalanan kami sampai ke rumah.

Pagi tu, hantar kereta sewa then beli breakfast, Mr. Ejump cakap ne lama lagi dapat makan makanan Putrajaya. Jadi nasi lemak berlauk dia memang macam-macam lauk. Kenyang sampai tengahari dan paling best kami belum packing barang langsung. Itulah kesukaan berjalan kan. C BB lah punya salah semua ne. Aduiii memang kami over weight barang masa tu. Dekat 5-6 kg juga lebi. Tapi oleh kerana MAS dia nda juga cerewet. Rezeki baby la masa tu. Kalau kena charge memang balik KK sehelai sepinggang lah. Hehehe.

Masa dalam flight hati gusar jakkkk, baby pun macam nda bergerak, Mr. Ejump cakap tekanan di atas tu terlampau kuat. Mesti dia pun gelisah tu, nda apa nanti okeylah tu. Masa tu semua sakit. Memang psiko habis. Memang mahu tidur tapi banyak pulak movie best. Hahahaha.

Akhirnya kami selamat tiba dan aku nda terberanak dalam kapal. Perkara paling aku takut. It was good to be home. It was good to be at your own bed. Rasa selesa yang amat. Selesa??? Phewww, kalau ingat kan start 8 bulan aku paling balik-balik mahu kencing. Bangun jak pergi kencing mesti akan langgar apa jak di depan kerusi kah, almari kah. Na tahu lah memang kalau pregnant macam tu kali.

Okeylah jangan menyampah dengan gambar-gambar aku dan BB. Kira sunway hari  tu kami punya lah. Nda sedar diri betul. Ahahaha. I miss u my bff. Baliklah KK bhaa!!!!

ne breakfast ne
aduii rindunya Ikea
ne budak bdan kurus tapi nafsu buaya
dia yg banyak makan dari aku

aawww
baskin robbin
Ijam suru cari mknn yg teda d kk
we choose thisssss



terlmpau sedap
nda cukupp
tp ada yg rasa colgate ar tu eskrem

at sunway pyramid
sikit lg maw pg berenang d sunway lagoon
hahaha

mcm nda penah pigi sini ja
hahaha

32 weeks of mee

upon arrival athe KKIA
alhamdulillah



2 comments:

  1. ni kali lah 32 weeks ja ka? dlm policy dia bilang smp 34..ai ai..dapat kah aku nek flght ni nnt aa..hu hu hu

    ReplyDelete
  2. Hehehe. Nda tau pulak. Sebab laki ku keja AA. Kwn dia yg gtau. Heheh. Oleh runding bha kali. Hehehe. Tp klu Mas lepa tu cuba maw surat doc panel drg

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...