Friday, March 15, 2013

15 Hours Without Adam

As Salam

Hari Rabu minggu lalu, aku and Ijam fly to Putrajaya sebab aku mahu urus cuti sambung lepas beranak. Sepatutnya aku kena balik keja 21 Mac ne. Aku rasa aku nda kuat untuk tinggalkan Adam. Lagi pun dia masih kecil.

Lepas Subuh dalam jam 5 am kami bertolak ke airport. Flight kami jam 7.05 am. Hari sebelumnya aku tidur 3 jam ja. Siang nya tiada tidur siang sebab busy urus kereta. Kalau aku ada tidur setengah jam pun aku bersyukur. Kalau dapat tidur 2 jam, memang malam-malam aku paksa bf aku, c Bb layan bbm. Keluarlah cerita gila kami tu. hahahaha

Sampai office dekat-dekat 11am la juga. Urus di bahagian cuti, cari fail cerita-cerita lagi, lawat office macam yg semuanya selesai dalam jam 12.30pm. Actually nda lah selesai sangat, sebab bos tengah meeting nda dapat sign. Hurmmm, tapi boleh jak tu.

Kami cepat-cepat singgah Alamanda untuk lunch and shopping sikit. Rindunya Alamandaaaaaaa. Baru mahu cari makan, fil called stok ebm Adam tinggal 2 setengah botol. Hok aloohh, panic sudah aku. Terus pergi Parkson, beli patung Mickey Mouse yang Ijam mahuuuu betul untuk anaknya and 1 overall untuk Adam. Makan pun tapau ja. Tapi sempat singgah Baskin Robbin. It was pinky day. Hehehe. Ohya sebelum tu, sampai-sampai ja Alamanda terus pergi Mng cari baju, sebabnya sudah 'leaking' sampai baju. Haiyokkk. Beli terus pakai. Hahaha

Dari pagi kami hanya makan kudapan-kudapan, maksud kudap-kudapan bagi kami adalah makanan ringan-ringan. Untuk alas-alas perut. Bila sampai 1 jam lagi mahu flight jam 4.25pm. Kami mesti dapat tu flight jugak jadi kami oleh sampai rumah sebelum jam 8 pm.

Sampai jak airport, ambil kereta nampak jam di dashboard jam 7.22pm. Cakap dengan Ijam, kita mesti sampai rumah sebelum jam 7.30pm. Ijam balas, bawak ferrari pun belum tentu sampai gitu laju. Hahaha.mrindu betul sudah sama Adam.

Sampai rumah cepat-cepat mandi baru jumpa si jantung hati. Hehehe. Macam-macam ceritanya, moody sepanjang hari, menangis mahu menyusu jak. Membawa hati kali. Bila aku ambil, nda dia mahu tenok muka aku. Pura-pura tengok tempat lain. Merajuk kali. Alarr sayang, mama baba bukan pergi mana, pergi uruskan cuti mama kan. Untuk Adam juga. Yang lucunya, sampai bawa naik kereta pusing-pusing perumahan, mahu kasi pujuk-pujuk hatinya. Dalam kereta baru diam bilang mil. Nda nangis, diam-diam tengok di luar. Hahaha confirm kaki jalan!!! Dulu si Ijam cakap kawannya, anak kawannya tu sebelum tidur mahu naik motor pusing-pusing perumahan baru mahu tidur. Rupanya anak nya pun mahu naik-naik kereta juga sebelum tidur. Hahahaha

Okeylah lepas ne pergi KL mama bawa Adam. Tapi jangan ngek ngek k. Mama mahu shopping barang kita. Baju-baju Adam sampai Adam 6 bulan ja. Itu pun sudah start pakai semua. Tapi kita kena baik-baik dengan baba, sebab mama ne cuti tanpa gaji. Hukhukhukhuk. Okeylah till next entry.

mama n baba on board
1st tym nek flyt paling awl
uikksss my ijam

lama suda nda share my ootd
syria :: tamu jln tar
cardigan :: poppy thepoplook
inside :: mng
jeans :: levis
shoes :: vincci
bag :: guess
nanti aku cerita masa pregnant apa aku pakai
lepas beranak i look older
nda apa la
:')
see baju d dlm sudah tukar pg kaler orange
hahahaha
still from mng
what i like bout mng is murahhh
rm49 ja
beli terus sarung
lalalalala
adam loves the miki which kami call as mimit
now adam ada toys c giraffe, c giuk n c mimit
hhehehe

2 comments:

  1. Kesian adam, sampai merajuk dia kena tinggal. Takpela, yang penting adam dpt toy baru hihi

    ReplyDelete
  2. comel Adam.. merajuk dgn mommy lg.. semoga Adam membesar dgn sihat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...