Friday, October 5, 2012

Detail Scan Pun Sudah :))

As Salam


Khamis lalu Mr. Ejump datang sini untuk melawat bini yang sarat dan banyak cakap ini. Dia sampai dalam jam 12.30 pm aku pula half day. We met at Putrajaya Sentral terus lunch terus ambil kereta sewa terus gerak pergi Sri Kembangan untuk detail scan. Fuuuhhhh, memang jauh perjalanan kami. Macam biasa lah gps la penyelamat semua. Tapi bagi aku Mr. Ejump memang hebat juga, dia siap cakap malam ne pun kita boleh pergi Sogo. hahahaha. Janganlah mengada mahu bawa kereta pergi KL. Cari pasal namanya. 

Okey sebenarnya mahu cerita pasal detail scan hari tu. Aku buat booking dari sini 3D 4D Scan, ne Fan Page 3D 4D. Ada tiga tempat yang boleh kita pilih. Aku pilih Poliklinik An-Nisa, Sri Kembangan, since dekat dengan Putrajaya. Appoitment aku jam 4 pm. Scan akan dibuat selama 20 minit. Untuk yang mahu tahu detail scan itu apa, ne baca sini. Sebenarnya kena buat dalam 20-24 minggu. Aku kira lambat sikit lah, ne jak masa yang sesuai. Sonographer cakap, dia cuba dapatkan result yang terbaik. Alhamdulillah, semua nampak. Detail scan ne more kepada tengok yang di dalam-dalam. Jadi banyak lah bahasa yang buat kita ternganga. hahahaha. Aku nda tambah 3D 4D scan sebab hari tu sudah buat masa 20 minggu. 

Syukur kepada mu ya Allah, semuanya InsyaAllah normal dengan izin-Mu. Dia tunjuk lah bahagian otak, hati, jantung, kira jari-jemarinya. hehehe. Yang best sonographer tu laju jak cakap, "see nampak dia punya 'tut', eh tahu kan baby apa". Aku terus tengok Mr. Ejump, berabis sudah dia tahan ketawa. hahaha. Sebab dia yang berabis mahu surprise. Lucuuuuuu, aku kan nda kisah. Lagi pun gerak hati aku kuat yang dalam ne apa gender. Semua result pun dalam graf, maksudnya nda lah kurang atau terlebih perkembangannya kalau ikut umurnya sekarang. Alhamdulillah. Syukur yang nda terkata. 


Then we rushed terus pergi Ikea, tujuan utama mahu survey untuk baby cot. Okey tahu sudah mana satu yang mahu angkut next month. Baby cot, mattress and stroller will be ship to KK. InsyaAllah. Since harga baby cot di Mothercare KK jauh lebih mahal, kami decided ambil juga dari Ikea sebab termasuk shipping pun jauh lebih murah. Boleh beli dua. huhuhuhu. Kami shipping jak semua termasuk baju-baju yang aku angkut dari KK untuk aku pakai as maternity wear aku. Sebenarnya semua tu baju jalan aku. Jadi semua akan dihantar balik KK. Kami nanti dari KL terus balik KK nda patah balik Putrajaya. InsyaAllah baby, sikit masa lagi kita balik. Biar susah sekarang nanti kita rehat puas-puas. Makan sedap-sedap.

Lepas tu baju-baku baby sudah beli tapi sikit jak. Sangat sikitttttt. huahuahuahuaa. Aku blur sebab nda tahu mahu beli apa. Even ada list. Pengalaman pertama kan. Nda apa lah. Next month masih ada. Peluang terakhir sebelum balik KK. Tapi percayalah balik KK ada lagi tu gatal-gatal mahu dibeli. heheheh

Okeylah sikit perkongsian ja. Seminggu lagi aku akan masuk 3rd trimester. Cepatnya masa berlalu kan. Semoga semuanya selamat. Doakan aku bersalin dengan selamat di KK. Orang cakap tujuh bulan boleh ready sudah barang baby untuk bawa ke hospital. Gullppp??!! Okey ada dua pasang baju, dua booties and mittens dia dan satu topi aku ready di sini. Nanti Aku beli pampers and towel bikin spare. Mr. Ejump cakap anything happen dia akan rushed ke sini. Phewwww, bikin gementar. Tapi please kawan-kawan doakan aku. Sebulan lebih lagi mahu balik KK. Okey share sikit gambar masa hari tu.


Nda sabar rasanya tunggu baby cot kena shipp pegi rumah
yang best sekarang kekuatan makan kami sama.
If dulu nda abes, dia tolong kasi abes.
Sekarang aku lah tukang kasi abes.
hahahaha
kekasih awal dan akhir ku
hehehe
@ H&M
banyaknya baju budak cantik2
will be back next month

4 comments:

  1. Alhamdulillah, baby dlm kandungan dan ibu sihat walafiat.
    Muka Ted berseri-seri pegang baby cot :)
    Shopping banyak2 barang baby kat KL, cni KK mahal bha.
    Murah lagi tue beli sana. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. thnks rinah...
      Alhamdulillah ~~
      itu la, ujung bln ne brabes la mmbeli. trus fly back to kk.
      nnti d kk 2 benda ja maw rehat maw mkn sdap2. hehehe

      Delete
  2. Ted, Baby girl or boy???? Hahaha. Eh, sy ndak sabar2 mau balik KK. Sy invite sendiri pigi visit ko lepas ko deliver ah! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. surprise babeee...tnggu smpai baby keluar.
      ko d kk ka sudaaa??
      ya jan nda visit me nnti k. kihkihkih
      btw, anna kawen ko pg la ne kn.
      bha jumpaaa k nnti

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...