Thursday, August 2, 2012

Hartz Chicken Buffet @ Sunway Pyramid

As Salam


Excited ne mahu cerita. Semalam lepas kerja (since Mr. Ejump masih ada di sini), kami terus pecut keluar Putrajaya. Target mahu keluar Putrajaya sebelum jam 5pm. Nasib baik, aku memang habis kerja jam 4.30pm. Berbekalkan kereta yang disewa dan ipad yang telah bertukar menjadi gps dan sedikit ingatan Mr. Ejump yang pernah belajar di KL, kami ke Sunway Pyramid. hehehehe Since the day before kami pergi The Mines. Sangat mengecewakan, kedai nda best. Tiada apa boleh di shopping kan. Tapi  baju-baju raya dia cantik, okey menyesal nda beli. 

tiba2 nampak ada papan tanda ada tol.
terus terpanic sbb sabah mana ada tol. hahaha
bila maw sampai sudah, Mr. Ejump cakap
"buat muka besa  byr tol syg"
aku apa lg tahan2 ketawa lah

Alhamdulillah, gps tu sangat membantu. Aku pun kena alert dengan papan-papan tanda yang ada. Sebenarnya tujuan lebih kepada mahu berbuka di Hartz Chicken Buffet. Dari duluuuuu, sebelum-sebelum kahwin lagi, Mr. Ejump selalu cerita dia sama-sama kawannya makan buffet ayam yang berabis ne. Masa dia belajar di Sarawak pun ada ne kedai. Masa dia study KL pun dorang selalu pergi setiap kali elaun keluar. hehehehe. Jadi akhirnya dapat jugak kami makan sini. Puas hati lah makan. Tapi nda lah buffet macam di hotel. Harga pun murah RM30  per pax. Makanan pun sedap. Ayam spicy dia sedap (cakap sambil berliur-liur. Betul!!!). Memang kami makan puas-puas sampai sahur tadi pagi pun Mr. Ejump masih kenyang. Aku pun semalam tiada perut bunyi-bunyi macam selalu. hehehehe. Nasib puasa, kalau nda aku boleh makan banyak dari itu lagi semalam tu. o0o0o we will be back for sure. 
Bolehkah sekali orang eja nama aku betul
hahaha
Addduhh maw lagik
plszzz
rasa2 berapa piring kami??
Apa yang ada di sini adalah makan-makanan berasaskan ayam atau dicampur ayam. Ada nasi, spaghetti, cakes, salad buah segala jenis salad ada. Air pun macam-macam. Ayam ada goreng biasa, spicy, roasted, masak kari lah macam-macam lah masakan yang aku nda tahu. Dulu Mr. Ejump cakap ada aiskrim lagi. Sekarang tiada la pulak. huhuhu. Orang memang ramai, kena book awal-awal. Aku booked thru phone.

Seadanya Mr. Ejump di sini memang aku rasa happy jak, dapat jalan-jalan. Walaupun aku tiada minat shopping sejak c Baby ada ne. Jadi semalam abah nya jak lah yang berabis. Yang penting seluar baldu Levi's yang kami sudah cari satu KL nda jumpa, akhirnya ada di Sunway Pyramid. Last pair!!!!!!!! Aduii aku yang happy. Walaupun bukan aku punya. Aku langsung tiada minat mahu beli apa-apa, nda macam selalu. Dalam hati just mahu beli baju kurung untuk raya. Then aku jumpa Roxy & Qs for baby and kids. Selalu kalau jumpa pun untuk budak-budak besar. Ne untuk umur 1 tahun gitu pun ada. InsyaAllah soon. Ohya, if u all expect aku suda beli-beli barang baby, u are totally wrong. Perasaan aku kalau boleh seminggu before deliver baru beli. hehehe. Tapi mana jugak boleh gitu kan. Tunggu lah masuk 7 months. Okeylahhh, makin lama makin teringat makanan-makanan di Hartz tu. hehehehehe

maafkan org baru lepas kerja ini
tukar skirt kepada seluar jak
*18 weeks*

Notes :: Since kami 1 kali jak pernah pergi sunway lagoon. Itu pun dari KL naik public transport. Ne kali kami sudah plan mesti mahu pergi lagik. Mr. Ejump nda sabar-sabar sudah ne. Aku pun rasa sebelum perut makin besar baik kami pegi kan. Kami siap plan jam berapa maw jalan. Terus konon sampai tutup Sunway Lagoon terus singgah Hartz Chicken Buffet lagi. aaawwww

4 comments:

  1. puas ati bha ted makan sana tu...tp kenapa macam makin kaw tu harga dia...last aku pg RM23 ni..and ada ice cream lagi..wahahah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya bha. aku rsa mcm 20++ jugak. tp utk berbuka ne mcm mahal sket. huby aku ckp msa zaman dia dulu rm18 jak. huhuhu

      Delete
  2. Hihi last sy mkn around 2009..harga masih lg RM20.. Yep ada eskrim lg..hihi naik suda harganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq for reading babe. itu lah. ada yg cakap naik masa bulan posa ja. arap2 pas ne turun lg. mcm maw balik2 mkn sna. hehehe.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...