Sunday, July 29, 2012

Ramadhan Kali Ini

As Salam

Since datang Putrajaya ne, jarang-jarang dapat idea untuk belog. Lagi pun sekarang Ramadhan, macam life a little bit rushing. Padahal urus diri sendiri jak pun. Sambil ditemani geli-geli dalam perut. Hehehe.

Nampaknya, Ramadhan kali ne Ramadhan ke empat aku di Putrajaya, belum ada rezeki pindah KK. Nda apa lah bha kan. Yang lebih special nya tahun ne, aku nda balik KK untuk raya. Trauma la mahu naik kapal. InsyaAllah Mr. Ejump datang sini pulak. Since we we don't have any relatives sini, kami mahu pergi somewhere la. Having babymoon orang putih cakap. Nda tahu pun mahu pergi mana, yang penting nda jalan jauhlah.

Errmmm, itu nanti kita cerita. Sekarang baby masuk 18 weeks suda. 2 weeks lagi mahu 5 months. Cepatnya masa berlalu. Kadang-kadang tengok perut, keciknya. Tapi try to google for belly photo untuk 17weeks ngam la macam perut aku. Tapi everytime mms Mr. Ejump my belly mesti dia cakap besarnya sudah. Then hari tu, tengok gambar hunnymadu, perutnya pun kecik. Padahal maw 5 months suda. So, i believe that 1st pregnancy memang la kali kecik sikit kan. Orang pun cakap pipi maikin tembam, nampak macam sama jugak. Aku nda banyak gambar dalam bb, semua bergambar guna hp Mr. Ejump. Hehehe

Ohya, I got my first review here, di Klinik Kesihatan Presint 11,Putrajaya. Alhamdulillah, keadaaan Klinik Kesihatan di sini ok, lebih-lebih lg yang ini. Dekat jak dengan rumah, tapi nda bolehlah jalan kaki. Hehehe. Yang kiutnya, klinik ne dibawah kuarters kerajaan. So bilik-biliknya adalah apartment-apartment. Ala, next check up Mr. Ejump ada, so bolehlah aku snap-snap gambar. Hehehe. Nurses and doctor pun nda la garang as i ever imagined. Huhuhuhuhu. Maybe sini nda ramai orang kan.

Kalau orang tanya aku sudah rasa baby gerak-gerak kah? Aku rasa macam belum. Orang cakap macam rasa gelembung-gelembung gitu pun dia la tu. rasa macam perut berangin. Kalau gitu adalah. Tapi rasa real kicking tu belum. Soon bha kan baby. Hehehe. Tapi yang aku tahu, kalau aku baring sebelah kiri, aku akan rasa something macam kepala bergesel-gesel yang buat aku nda selesa dan geli-geli kadang-kadang sampai mahu terkencing. Terpaksa lah mengiring sebelah kanan tidur. Kadang-kadang aku paksa ja, mana tahu perasaan aku jakkan, tapi memang nda boleh. Macam kena geletek-geletek manja. Hehehe. Okey lah. InsyaAllah besok Mr. Ejump datang sini. Empat hari jak pun, tapi sempatlah bawak aku pergi klinik. We plan macam-macam ne. Hehehe.


Note :: Tulis belog menghilangkan rasa gemuruh dan nda sabar sebab besok laki datang. Hehehe.


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Jalan P11,Putrajaya,Malaysia

2 comments:

  1. hehe..sweet jak entry kamoo..aku suka..
    happy babymoon..waa..jeles aku..
    doakan aku jugak ted..mahu jd spt kamoo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe. awal lg tu. aku da lama tunggu :))) 2 tahun kot. hehehe
      insyaAllah. xlama lg tu. sabarrr :))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...