Monday, January 30, 2012

Kau Yang Terindah Dalam Hidup Ku

As Salam,


Mesti ramai sudah tengok kan Video Majlis Perkhawinan Ally & Farah Lee . Sesiapa yang sudah melalui moment akad nikah, persandingan etc. Pendek kata majlis perkhawinan pasti ada simpan cerita tersendiri. Since aku memang banyak masa di Putrajaya, aku balik tiga atau empat hari before nikah. Jarang jumpa then jarang bincang pasal kawen. Di telefon we talked much about benda harian, like "sudah makan? buat apa? balik jam berapa?". hehehehe. Sampai sekarang okeyyy~~~ Kami nda bincang pasal kawen sebab sebelah family dia, semua orang tua urus (biasalah lelaki kan), sebelah aku semua aku yang urus (sebab aku cerewet, hahaha). Jadi tiada konflik tercetus.

So dipendekkan cerita, aku balik KK untuk majlis aku. So dari balik tu memang nda jumpa. Phone pun jarang. Just sms pukul berapa pergi masjid, jam berapa ambil aku di hotel. So the day I met him at the mosque, he totally different. Lain sebab dia seriussssssssss, sebab Mr. Ejump mana pandai serius punya orang. So ya la, nda kan aku maw bawak dia lari belakang masjid lepas tu tanya, "abg ready sudah maw lafaz?, abg betul maw kawen suda ne?". hahahaha. Nanti orang pikir kami maw kawen lari. 


Sudahlah jarak kami kan jauh, maw cakap heart to heart pun nda dapat. hahahahaha. Air muka, macam nda maw kawen jak. Macam kena paksa kawen, chitttttt!! So, pernikahan pun berlangsung dengan dua kali lafaz. So salam-salam dia still nda bercakap dengan aku. Dalam hati, "Ya Allah, janganlah Engkau tarik perasaan cinta dia kepada ku. Aku mohon pada Mu Ya Allah". Entah kenapa aku takut pulak. hikhikhikhik

Lepas salam dengan semua orang (nda ramai pun, keluarga terdekat jak), acara bergambar pun bermula. Photographer suruh gambar begini la,begitu lah, macam-macam lah. Ada satu pose photographer suruh  Mr. Ejump hug dari belakang. Malu-malu lah bha. Dushhh! Dushhhh!!! Tiba-tiba Mr. Ejump cubit@cuit aku. Orang nda perasan sebab covered by bunga tangan. Terus aku pun like, "okeyyy, he is my mannnnnn". Maw bercakap lebih-lebih pun malu kan. Jadi aksi cuit mencuit sudah cukup buat aku rasa "Alhamdulillah, we are married!!!! Dan dia masih lelaki itu."

Kenapa Mr. Ejump berkelakuan seperti di atas. Selidik punya selidik rupanya gugup maw nikah. hahahaha. Patutlah dua tiga hari tu diam jak. Rupanya practice akad nikah. hahahaha. Dalam entry Aku Terima Nikah . Aku  nda cerita dari sudut ne. Itu dari satu sudut yang berbeza masa majlis akad nikah. Punya banyak version. hahahahaha. Nanti kalau aku ingat, aku tulis lagik k. So malas lah maw share pic kawen, sebab macam bangas sudah. So ne pic latest kami jugak. Macam couple baru 16 tahun ka? kahkahkahkahkah

24012012
1 tahun 4 bulan 'perkongsian' ini
"Kau yang terindah dalam hidup ku"


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...