Thursday, January 12, 2012

Asal Usul Nama Ted

As Salam,


c Ted c Ted2. Itulah aku kena panggil lebih dari nama sebenar Siti atau Saerah. Masa dulu-dulu, zaman sekolah dan kolej. Some people said aku ubah-ubah nama so that nampak urban la konon. Kahkahkahkah. Yala, my name kinda kampung-kampung sikit kan. With those Siti dan rah rah. Nama tu sebenarnya dari aku kecik lagik dari aku baby-baby. Siapa dan kenapa tu nanti aku cerita di bawah.

So aku pun nda kesah maw kena panggil apa. Masa kerja di Celcom dulu, nama siap tukar jadik Butedddd. Mana c Buted???? hahahaha. Nama Siti dan Ted tu cukup sinonim dengan aku. Nama Saerah tu yang baru keluar masa kerja di sini. Kalau pergi bank ka apa, mesti dorang tanya "Adik Siti Nurhaliza kah?". Ya yang paling adik sudah ne. 

Ok cerita nama Ted ne pulak. Masa kecik-kecik yang baby-baby lagik ne. Parents aku selalu kasi tinggal aku dengan abang-abang aku. Jarak umur kami memang jauh. Kira dorang sudah bujang at that time. Aku ada tiga orang abang semuanya. So bila tiada mama aku ne kuat la nangis. Dorang buat macam-macam, menyanyilah bawak jalan depan rumah, tapi aku masih menangis. Biasalah baby kan. Then ada satu masa tu, ada bunyi hon kereta di luar rumah, suddenly aku diam. Nangis-nangis then ada bunyi hon aku diam lagik. So sejak tu jadiklah nama aku c Ted2. Bunyi hon kan something like "tettttttttttttt. tetettttttttt". Melekat sampai umur aku masuk 25 tahun ne. 

So, itu saja cerita hari ne. Kalau abang aku tipu , makanya cerita ne pun tipu lah. hahahahaha. Sekarang semua sudah besar. Apa-apa tindakan pun diri sendiri yang bertanggungjawab. Cerita zaman kanak-kanak telah jauh ditinggalkan. :)))


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...