Thursday, December 8, 2011

Housewife To Be (Kunun)

As Salam,


Aku ne ada dua account FB, yang 1 tu memang personal berrabes. Means yang aku kenal jak di approve. Nda kenal goodbye. Yang 1 lagik tu for business purpose only. Boleh add siapa-siapa tanpa dorang taw siapa aku sebenarnya sekaligus boleh jadik stalker. hahahahaha. Add punya add, approve punya approve, terjumpa la 1 lady ne, tengok-tengok gambar husband dia senior aku masa di Maktab dulu. Aku nda biasa pun, tapi kenal lah jugak. Wah nda sangka, ada 2 orang anak suda. Dulu pemalu ne hubby nya. Dari yang aku tengok wifenya adalah seorang housewife. 

Tapi bukan sembarang house wife, dia ada business online, dan dia rajin masak. Dia masak-masak dan suruh hubbynya jual di tempat kerja hubbynya. Aku sangat teruja. Macam wifenya nda pernah kenal erti penat. Ya la kan, jaga 2 orang anak yang masih kecik, urus laki, urus business online lagik, pagi-pagi masak lagik bikin jualan. Dan wifenya buat semua dengan rasa happy dan excited for next day dan kekal cantik. Aku tidak pernah cemburu if seseorang tu pegawai tinggi kah, peguam ka, doctor ka. Tapi aku paling cemburu kalau seseorang itu adalah suri rumah tangga sepenuh masa dan tempatnya adalah di rumah di sisinya adalah suami.


Mungkin pendapatan dia tidak seperti aku, tidaklah banyak tapi syukur ada tapi kebahagian yang dia kecapi itu, tidak mungkin sekali aku dapat. Bukan sekarang dan bila-bila pun nda mungkin. o0o0o0o Bayangkan hidup aku begitu, bangun pagi-pagi kasi masak untuk jualan di tempat hubby, ui laku tu tempat dorang. Masak mee goreng , buat kuih. Eeeee seronoknyaaaaaa. Terus 24 jam boleh online tapi online, duit masuk bha. Jual tudung kan. hehehehe

Sudah aku ne suka mengatur, mestu rumah teratur oleh aku tu. hahahaha. Arnab sama kucing pun berdisiplin oleh aku. hahahahaha. Walaupun aku nda pandai masak, tapi paling semangat kali aku memasak tu kan. Senangkan kalau aku cuti balik KK, lipat-lipat kain sambil tinguk tv tu lah nikmat yang paling aku rasa. Ada orang cakap jangan duduk rumah nanti boring nanti panas, bagi aku kalau duduk rumah semata-mata memang lah, cuba kunun buat business online ka, belajar menjahit ka, kena suruh berjualan kuih-kuih pun aku mahu.

Tunggulah mana taw 10 tahun lagik aku pun ikut jejak dorang-dorang ne. :))) Hari tu aku cakap dengan Mr. Ejump, nanti kalau sudah pindah KK, kalau weekends aku kasi masak then tapau-tapau, suruh dia jual di tempat kerja nya. Dia kan kerja syif, kadang-kadang weekends pun kerja. Dia jawap; "Macam-macam lah sayang ne". hehehehe

Notes :: I Wish my dreams come true. :)))

5 comments:

  1. salam, uiks b'semangat ko ted b'niaga..tp kn mmg besy bha kn bniaga...apa2 jak bakat yg ada, jgn disia2kn...duduk uma pn buli kaya jua tu kn.hehe

    ReplyDelete
  2. Ted; duduk rumah lagi safe bajet tau. tapayah fikir belanja makan, belanja minyak kereta dan sebagainya.

    ReplyDelete
  3. @erna :: hehehe, tlmpaw maw berjualan tu bhaa. nda laya pn nda pa, asal kn rezeki nda putus kan

    @dayz J :: ya betullll tu. Sy sokong. Sedap lg tu mknn rumah. hehehehe

    ReplyDelete
  4. Ted aku doakan wish mu termakbul :)

    ReplyDelete
  5. @Rinah :: amin ya rabbal alamin :)) tq 4 reading

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...