Wednesday, November 9, 2011

Panic Disorder

As Salam,



Bila tengok katun ne terasa tengok diri sendiri. hahahahahahaha. Dari zaman-zaman sekolah lagik  aku begini. Masa bujang-bujangan dulu benda selalu hilang adalah anak tudung dan headband atau bahasa kampung nya sangkam. hahahaha. Zaman dulu anak tudung bukan macam sekarang. Asal aku maw pergi sekolah atau kerja mesti hilang benda ne. So, aku nda boleh kalau mama aku tiada pagi-pagi nanti tiada orang cari kan. Kalau mama ku tiada, mesti aku tepon. Mama aku cakap, "kau tanya macam mama yang guna anak tudung kau". hehehehe. Kadang-kadang sampai abang, kakak ipar aku pun tolong cari. Kalau ada anak buah best, boleh cakap "Siapa dapat carik barang maci yg hilang, maci bagii duit". Lugai-lugai aku tengok tv dorang yang cari. 



Bila sudah kahwin, penyakit makin parah. Paling suka hilang adalahhhhhhhhhhhhh spek mata sa!!!! Hidup tiada artinya kalau tiada spek mata. Bangun jak first thing dicari adalah spek mata. Bangun-bangun tu okeylah, spek mata nda kan hilang. Tapi selalu hilang bila lepas mandi, di mana ya aku taruh???? Aku akan sepanik-panik manusia, "mana spek mata dear, manaaaaa?? spek mata dear hilang sudah. Nah nda nampak lah ne.". Padahal di situ jugak, tapi kabur-kaburkan sudah pandangan. Kadang-kadang Mr. Ejump bagus-bagus tidur terlumpat dia dari katil kalau sudah keluar panic disorder aku. hahahahahaah

Kalau masa jalan benda paling suka hilang adalah henpon. Beg besar salah beg kecil salah. Beg aku selalu banyak poket-poket kecik di dalam so, aku pun confuse di mana sudah. Then i'm gonna act like, "tepon hilang, tepon hilannnnng, teda sudah duit maw beli baru ne, di mana maw cari duit, mati lah dear, matilaaahhhhh". Sakit betul hati Mr. Ejump kalau aku sudah begitu, "satu kali lagik begitu, balik kita nda payah jalan". Tapi balik-balik sudah, like everytimeeeeeeee jalan. Lali sudah dia @_@

Mr. Ejump cakap, punya lama bercinta tidak ku tahu bini ku ada penyakit begini, sudah kahwin baru terkeluar semua. hahahaha. Ya ka?? Ntah lah. Itu belum part-part kalau maw jalan kah, aku list tu what should i do besoknya. Beg kasut apa maw dipakai, then aku tulis jan lupa bawak air, pakai jam pakai perfume pakai ring!!!! Seriussss, benda-benda begini aku selalu lupa. Air sangat perlu sebab dari sabindo ke KK bagi aku jauh. Tengah jalan sudah haus. hahahahaa. Mr. Ejump yang sangat baik telah belikan satu white board kecik utk taruh dalam bilik so that aku boleh tulis semua instead of tulis di kertas then lekat di cermin. Di tepon atau di ipad pun tulis jugak. hahahaha

Itu belum aku tulis apa yang patut aku buat kalau maw jalan, macam ;pergi bank rakyat, pergi kwsp, singgah rumah mama hantar barang, atm ambil duit. This is seriously happen. Itu belum kalau pergi bercuti. My life kinda complicated, but im used to it. Sebab kalau aku nda manage begitu, lagik huru haraaaaaaa. You don't trust me, you boleh ask my bff. hahahahaa. Mr. Ejump jangan cakaplah, siap check lagi check list tu. hahhaha. Macam audit, "buat apa kita pergi kwsp?jadi makan bila ne?". hahhahaa.For me jangan cuba untuk mengingat sebab pasti lupa, tulis tulis tulis!!!! Oklah itu jak. Enjooyyyyyyy :))))))))

Updated :: After my friend read my entry, dia bagi this katun pulak. hahahaha


2 comments:

  1. hahahha.. lucu ko gilakk. tp dr kolej lg aku pelik sma ko. tiap2 jam bunyi alarm. jln2 d cntre point pun nda tenang. hahaha

    ReplyDelete
  2. jan bha gitu. fifi malu. sudah kepaingannn bha ne. hahahahaha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...