Tuesday, November 8, 2011

Jom Kahwin :: Aku Terima Nikah

As Salam,

Musim kahwin sudah kembaliiiiiiiiiiiiiiii~~~~ Tarikh 11.11.11 dan 20.11.2011 pasti menjadi pilihan. Sejauh manakah persiapan anda? Ada macam pengacara Nona ka? hehehe. Seronoknya kan, dulu aku maw betul kahwin 11.11.11 dengan hantaran 11,111.11 tapi family nda setuju maw bertunang sampai dua tahun.  Ada seorang yg terdekat dengan aku kahwin 11.11.11 ne, bff aku punya adik. Pengapit aku hari tu, adiknya. Alaaaaaa, aku nda dapat datang sebab 13hb tu aku course di Port Dickson. Benciiiiiiiiii aku!! 

So berbalik kepada tajuk aku, aku banyak lah tengok majlis akad nikah orang. Mesti keluar air mata, mesti sebak gilak, kalah-kalah lagik orang yang nikah. Kita jak yang paham masa tu. Aku pernah baca satu discussion kenapa masa akad nikah perempuan mesti nangis. Ada orang lain cakap sedih sebab melalui satu peralihan dari 'tanggugnjawab bapa kepada suami'. Ya la dulu apa-apa mintak izin bapa kan, sekarang kena mintak izin dan pendapat suami. Tapi aku punya perasaan pulak, maw sebulan aku susah hati, ulang alik KL-KK, maw berbulan-bulan ikat perut, tutup mata dan macam-macam lah. So macam ya Allah, finally hubungan sudah sah. Finally this is the day. Macam beban di bahu ne tiba-tiba ringan sudah.

Personally, pada aku akad nikah adalah satu ucapan penyatuan dua hati yang berjanji untuk mengharungi apa juga keadaan dan situasi bersama-sama. No matter what will happen in the future. Bila akad sudah diterima, setiap perlakuan dan keputusan harus dipikirkan dua kali. Dulu boleh cakap, "suka hati aku lah, life aku". Sekarang jangan sesekali pikir begitu, bukan satu hati maw dijaga tapi ramai. Saat diucapkan "Adalah dengan ini saya Khairulizam Mohd Tahir berta'liq ........". Itu adalah satu janji, bukan sahaja janji kepada si isteri tetapi janji kepada keluarganya dan yang paling penting janji kepada Allah s.w.t. 

Tapi masa aku nikah nda pulak aku nanges, macam dengar nda dengar aku akad dan ta'liq tu. hehehehe. Aku pun nda taw kenapa, sudah 1 minggu lepas kahwin tengok video masa nikah baru aku  nangis. Paling delay perasaan tu. hahahahahaa. Ntah lah maybe seminggu aku tidur 3-4 jam jak. Makan pun macam makan nda makan jak.Penatttttt sangat. hehehe, So enjoy video masa akad nikah, aku ambik dari cousin aku ne. Record guna hp jak. First time release ne. hahahahaha. Teda muka aku, kalau ada kamu nampak lah aku macam mana. Teda perasaan langsung. Lepas tu masa dalam dewan. Muka orang tu berkerut-kerut. hahahahhaa


video


video


3 comments:

  1. agree! x lma aq lgi akan pegi ke satu tahap sbg sum1's wife... :)

    ReplyDelete
  2. kenapa kedudukan terbalik.. perempuan patut kiri, lelaki kanan.. heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...