Friday, November 4, 2011

Childhood Memories

As Salam,


Hari ne di hot fm cerita pasal perkara nda masuk akal yang pernah kamu buat masa zaman budak-budak. Aku baca di FB hot fm , kisah-kisah dorang ne. Karaw-karaw aku ketawa sendiri. Lucu betul dorang, ne aku paste sikit cerita-cerita yang aku dengar macam aku maw hantuk kepala aku laju-laju. Lucuuuuuuuuuuuuu!!!

Ms kecik2 dlu time dkt kampung, org tgh sibuk kenduri sy main anak itik kt parit, cube tenggelamkn n anak itik tu tp itik timbul semule smbl berfikir mcm mne itik ni leh berenang atas air, wat kajian lah konon! ☺Hë•⌣•hë•⌣•Hë•⌣•hë☺

Sy suka hancurkan aiskrim magnum kat hypermarket..waaaaa..nak beli mahal kann..So, sakit ati..kc hacur je. Tu dlu lah. Skrg nak mkn..beli je. ƗƗiƗƗiƗƗiƗƗiƗƗiƗƗiƗƗiƗƗi...!! 

Mandikan kucing..pastu sbb nak keringkan badan die..keringkan atas dapur gas...alhmdllah kucing tu tak mati sbb abah sempat nampak..

dulu pnh tgk iklan tayar kt tv.. konon tayar tu kebal wlupun kena paku or kaca..so,, sy n paksu wt eksperimen kat tayar kereta atok ngn p ketok paku kai hammer kat 4 4 tayar kereta atok... sudahnya,,,, kami berdua kena denda duk dlm kandang arnab pai tgh malam.. huhu!~ menangis x sudah mtk ampun kt atok

dulu mase kecik2,umi sy slalu x da kat umah coz pge berniaga...sya kat umah punyer la bes....amik seme brg2 kt dpor,rempah rtus seme,campor2 ann.pastu pkse adik mkan....hehe

suke makan tanah dgn bunga rumput dgn sepupu...die plak siap isap batu sampai batu yg bertanah tu jd putih..haha..geli ble pk blk

Tntg adk sya msa zman skolh dlu,pg besiap p skolh,tp xsmpai kt sklh,rpanya dia nyorok dlm reban ayam spanjg wkt2 skolh.time org blik skolah,dia pun kuar dr rbn ayam,bju n suar pnuh taik ayam..bla mk mrh,dgn selamba dia jwb,xsmpt nk kejar bas,nk blik umah takut,jd duk la kt umah ayam...ptut la ayam diam ari 2....

 Itulah sikit-sikit cerita orang. Gilak bha kecik-kecik kan. Pikiran tu lurus ja. Terasa bijak dan betul pulak tu setiap tindakan kita. Hurrrmmm, aku tiada lah kisah masa kecik sebab bapa aku nda benarkan aku bergaul dengan jiran-jiran kah. Kawan-kawan aku di sekolah jak. Kalau aku tinguk budak-budak main getah di luar rumah. Aku pun ikat la getah di paku-paku yang ada di rumah. Lepas tu aku main la sendiri.

Hurrmmm apa lagik ar, sama aku selalu terseliuh kaki dan tangan. Mama aku cakap tulang licak, tu lah aku selalu ditegah buat aktiviti lasak. Sampai apek yang tempat kasi bagus terseliuh tu pun kenal suda.Sakit o0o0o dia main tarik kasi lurus balik. Yang aku ingat, hidup aku penuh buku-buku. Bapa aku mesti maw aku baca buku. Selalulah pergi kedai buku. Sampai ada kapal yang datang dari oversea tu di pelabuhan tu pun bapa aku bawa pergi beli buku. Orang lain sibuk dapat mainan aku dapat buku jak. :(((

Aku paling suka dengar Mr. Ejump punya cerita, ada sikit-sikit nda masuk akal macam di atas. Dia cakap dulu dia pernah tangkap biawak lepas tu ikat guna tali di basikal. Kawan dia bawak basikal sampai penat tu biawak kunun kena heret. Sebabnya, biawak tu makan anak kucing. "Sian kucing tu, bagi pengajaran sikit". Masa tu jiran dia nampak, bagitau mamanya terus kena buat kenduri kunun. hahahahaha. Tapi kalau nampak biawak sekarang dia lari kunun. 

Penah lagik dia kawan-kawan nya pergi tempat yang macam ada bukit sikit, terus masuk dalam kotak terus suruh kawan tolak. Dia cakap siuk ne. Aku nda pernah terpikir masa kecik maw main begitu. hahahahahah. Sekali tu gulik punya gulik terlanggar pokok ka masuk parit. Aku tanya sakit ka nda. "Paning-paninglah". hahahahah

Pernah lagik dia jatuh dari tangga-tangga dekat sekolah. Berdarah kepala dia cikgu suru maci nya yang satu sekolah bawak balik. Baru tu jalan kaki lagik tu. Jahat jugak cikgu tu kan. Gauk bha dia kunun kecik-kecik.Sampai sekarang ada parut tu.

Macam-macam bha cerita dia masa kecik, karaw-karaw aku ketawa kalau dengar. Terasa paling hebat masa tu. hahaha. Entahlah kan budak-budak zaman sekarang apa dorang maw cerita pasal zaman budak-budak dorang bila besar nanti. Dorang tengok ben ten, kartun yang terlampau pintar. Padahal kita tengok sailormoon, doremon. Dorang main angry bird thru ipad or smartphone, padahal zaman kita rilek jak kejar-kejar ayam, siap boleh goreng anak ayam sendiri lagik. Dorang makan baskin robbins, zaman kita aiskrim 20sen patah tu. hehehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...