Thursday, October 13, 2011

Saya 24 Kamu 28

As Salam,


Hari  ne bila tadi datang2 office aku pun terus la pergi fotostat ic Mr. Ejump. Then aku tengok la copy ic dia tu sambil senyum-senyum. Dalam hati, "Nda sangka pulak abg ne lahir 1983, tapi u look so damn younger than ur age". Daaaai daiiiiii puji laki sendiri. Ya la nanti orang lain yang puji boleh bertikam kita. Maw?? Mawwww?? hahahaha. 
on my 20th bday
of cos aku 20
dia 25 aku 21


For me umur 28 tahun nda la bha terlampau tua. Ya la dibandingkan umur2 orang yang menginjak 40 ka 50 ka. Tapi men life begins at 40 kunun orang bilang. Nanti la aku update blog masa Mr. Ejump umur 40 tahun. Kita tengok macam mana masa tu. hahahahahaha. Tapi bila aku tengok kenalan2 yang seumur Mr. Ejump, dorang dah nampak jauh lebih matang jauh lebih ke alam kedewasaan. Tapi bukan lah pulak aku cakap Mr. Ejump nda matang nda dewasa ka apa. Harap kamu paham sendiri lah sebab nanti cakap lebih ada yang terguris. Lebih-lebih pasal umur ne kan. hikhikhikhik. Maybe Mr. Ejump jenis selalu senyum selalu ketawa that why dia awet muda. Fuhhhh, nasib laki aku bukan jenis baca blog aku. Kalau nda kembang semangkuk. Mungkin dua tiga mangkuk. hahahaha


Itu Mr. Ejump, kalau orang tanya aku umur. Mesti terkejut baru 24 tahun tapi tidak seperti berumur 24 tahun macam maw menginjak 30 tahun suda ne. Perempuan kan cepat matang terus suka berfikir lagik. Mana lagik kalau suka marah2. Nahhhh!! Lepas tu nda maw mengaku lagik. hahahaha. Lepas tu kan banyak kejadian2 yang tidak dirancang yang menampakkan atau menyedarkan diri sendiri yang aku memang nampak tua dari Mr. Ejump. Kalau ingat bikin lucu jugak tapi kadang2 bikin panas jugak.

Pernah satu hari tu kami ne berjalan-jalan lah di 1B, ada satu perempuan ne tanya the nearest ATM. Dia datang aku, "KAK, di mana ATM di sini ar?". Aku macam biasalah mana-mana tempat susah maw ingat. Aku pun tanya Mr. Ejump dan suruh dia explain sekali. Sudah kali dia paham, terus dia cakap dengan Mr. Ejump, "terima kasih ya DIK". Jalan jak perempuan tu Mr. Ejump terus senyum2. Aku muka lain2 sudah. Mr. Ejump cakap, "aik kenapa pulak marah abg, marah lah kakak tu". Aku nda kesah dia panggil aku kakak walaupun dia obviously dia tua dari aku. Tapi jangan lah panggil laki (masa tu  masi boipren) aku adik. Kecik ati mak~~~ hahahahaha
begini kali mukanya
dia 26
dia 26 aku 22

Ok lepas tu masa ne baru beberapa hari lepas bertunang, kami pergi bank untuk kasi keluar cash. Masa tu kena keluarkan cash di kaunter untuk beli kereta. Bila number aku kena panggil aku pun pergi lah kaunter tu. Amount maw di kasi keluar tu agak banyak jadi lama jugak aku berdiri di kaunter tu. Dia maw pergi belakang lah, bos dia pun keluar lah. Tiba-tiba Mr. Ejump datang ikut jugak berdiri sebelah aku, terus orang kaunter tu tanya, "Ini siapa? Adik kah?". Jadi apa perasaan kamu kalau begitu????? Aku pun jawab,"bukan, tunang saya". Mr. Ejump tahan2 ketawa sudah. Kali rasa bersalah, lepas selesai urusan kami, dia cakap."errk, selamat pengantin baru ya". Dia pikir kami ambik duit untuk kawen kali. Padahal 9 bulan lepas tu baru kami kawen. Terus aku betul-betul konpius, tua sangat kah aku ne. Konpiusssssss!!!
sehari selepas bertunang
dia 26 aku 22
1 minggu b4 tawen
dia 27 aku 23
Lepas tu kejadian paling latest, masa aku balik KK sebelum Mr. Ejump berangkat ke Tanah Suci. Aku kenal 1 married couple ne. Dorang on vacation la pergi KK and 1st time datang Sabah. Aku kalau jumpa orang yang 1st time datang KK dalam flight ne memang aku bersemangat betul. Actually mula2 dia dengan hubby dia terpisah tempat duduk.Tapi barisan sebelah jak. Aku pun offer lah untuk tukar. For me i dont mind duduk dimana, asal sampai KK sudehhhh!!. Mula2 dia maw tukar dengan orang yang sebelah lagik, boleh2 orang tu cakap, "Saya nda biasa duduk tengah2". Damnnnn ko perempuan macam lah aku nda taw ko dapat tiket tu random jugak. Aku taw la ko tu siapa, sekadar kerja ko tu nda payah maw make up tebal2 gitu, kalah yang FA sama GS tu. Panas betul aku masa tu. Orang sudah cukup buruk sangka dengan kita as orang Sabah nda payah maw kasi tambah buruk sangka tu. Ok itu cerita sakit hati. Abaikan. hahahaha. 

Jadi kami pun bertukar seat, pas tu dia siap belanja breakfast. huhuhuhu. Aku kira maw makan yang ringan2 since nanti touch down KK maw pegi breakfast dengan Mr. Ejump. Then tanya2 dorang maw bermalam di Kundasang malam ne. Dorang maw ambik taxi pergi tempat taxi Unser di Padang Merdeka tu. So aku offer la dorang ikut aku. Aku taw Mr. Ejump nda kesah. Aku sempat text Mr. Ejump sebelum kami sampai arrival so that dia nda terkejutlah. hahaha. Mula2 couple ne macam segan lah, hubby dia lah. Tapi that lady macam serasi sudah dengan aku. Kegembiraan dia tu buat aku rasa lagik gembira. Bila Mr. Ejump sudah sampai dengan kereta, aku pun cakap, "thats my hubby". Terus wife dia cakap, "saerahhhhhhhhhhh, mudanya your husband. Muda sangat". Aku pun macam tumpang bangga lah. "Eh dia maw 30 sudah tu". Dia masi nda percaya. hahahahaa. Then kami hantar lah dorang pergi ambik taxi tu. Mr. Ejump deal la dengan taxi tu untuk hantar sampai atas since dorang tinggal di Perkasa Hotel.
Tiba2 aku terpikir, apakah maksud dia kami memang sama2 muda then sudah kawen. Atauuuuuuuuuuuu, aku nampak nda berapa muda tapi laki aku sangaaat muda. Omg!!!! Kepisan aku. hahahaa
june 2011
dia 28 aku 24


1st day raya 2011
dia nampak sdikit tua suda. yeaaahh
dia 28 aku 24
Tapi sebenarnya aku nda kesah lah. Biar lah orang cakap apa. Yang penting insyaAllah we gonna grow old together. Aku tidak akan pernah buhsan melayan lawak2 bodoh itu sampi akhir hayat ini. :)))


raya @ sandakan
ini gambar paling remaja so far
hahahahahahah


2 comments:

  1. nda heran..ko tingu la paci juan..masi mcm bdk2..pdahal suda be cucu..hahaha..

    ReplyDelete
  2. hahaha. itu lah paci juan tu.jd tenang ja la aku. sambil mata mnjeling2 tkut ada yg lain pulak mnjeling2.hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...