Monday, October 31, 2011

Happy Convocation Day People

As Salam


Wahhh ramainya orang ber convo. Aku pun macam kegembiraan jugak. Macam over excited dari orang ber convo. Tahukah anda, aku nda pernah ber convo even aku habis belajar. Panjang ceritera nya. Masa maw sepatutnya convo tu, awal sudah kena kasi tahu, jadi bapa aku pun sudah beli tickets sudah bayar hotel segala. Hotel pun sudah booked dua tempat. Suda booked sudah bayar ar. Sekali macam less than two weeks dapat call yg convo ditunda ke tarikh yang belum diketahui. Masa dorang call tu aku tengah kursus perniagaan untuk lepasan siswazah. Bayangkanlah perasaan masa tu. Sian orang tua la masa tu, kita ne bukannya berduit kan. 

Masa tu kami decide pergi jak tapi jalan-jalan lah. Yala semua sudah bayar. Bapa aku pun cakap nanti dia cari lah duit lagik untuk aku convo, aku pikir masa tu, nda maw lah. Bikin susah jak banyak lagik orang tua tu maw guna duit kan. Tapi bagus jugak nda pergi, sebab kalau pergi jugak aku nda dapat datang interview Celcom masa tu. Ada hikmah jugak kan. hehehe. Sebab berkat tu dapat gak aku kerja Celcom. Best! Besttt kan. hahahaha. Kira betul jugak la tindakan aku tu.

Aku pun masa tu pikir, nda apa lah nanti aku sambung belajar nanti aku boleh ber convo. Bolehkah niat begitu. ahahahaha. Masa tu aku habis belajar dalam bulan Sept ka Oct 2007, kalau aku nda dapat kerja sampai bulan June 2008, aku sambung Degree. Alhamdulillah aku dapat kerja Celcom tu bulan May 2008. Tunggu punya tunggu, tangguh punya tangguh tiadanya aku sambung belajar. Niat tu ada tapi maw realisasikan tu bha. Nda la kali. hahahaha

Aku rasa masih muda ne patut aku sambung belajar. Tapi tu la kan, hidup aku ne paling kelam kabut. Hidup macam di kapal terbang bha rasa nya. Family in law aku pernah jugak suggest aku sambung belajar lagik, aku maw jugak tapi Mr. Ejump pun sambung jugak. Boleh jadik senior engineer. Ehem2, tapi nda boleh gete-gete di luar. hahahahaha. Bayangkan kalau sama-sama study, kiutnya tu; "Abg buatkan kerja rumah dear". hahahaha. Eeeee seronok-seronok. Kalau aku maw sambung belajar, nda maw ambik I.T sudah, maw ambik business, since masa diploma hari tu nda kesampaian maw ambik kan. Tapi aku cakap-cakap kosong ja ne, aku rasa nda mungkin aku sambung belajar lagik. hehehe. Tapi if Mr. Ejump maw sambung aku paling sapot. Aku tolong lagik buat assignment dia. Kalah-kalah lagik aku busy tu dari dia yg study. hahahaha

Aku nda campen macam orang lain boleh belajar dan kerja dalam satu masa. Sebab kalau belajar aku akan gunakan sepenuh hidup aku untuk belajar tu. hehehehe. To get 4 flat  kunun. daiii daiii daiiiiii. I pernah taw dapat 4 flat 1 semester tu. Masa tu semua subject I.T taw. Perasaaaaaan pandai dulu kejap. ahahahahaha.

So pada yg ber convo tu tahniah ya. Wah seronok kan, penat-penat belajar dapat berconvo. So lepas ne dapat kerja sila jangan lupa orang tua k. Jan maw sombong-sombong k. Khas buat teman baik, Nadrah Audya Abd Karim; tahniah buat degree anda. Selamat berjuang untuk master lagik. Walaupun ko ne macam nda betul aku bangga jugak ko tinggi betul sudah belajar. hahahahahaha. Selamat menjadi pensyarah, ajar anak orang bagus-bagus.  Jan kasih keluar capi-capi ko.Malu kita.hahahahaha

So aku teda gambar convo seba nda pernah convo.hahahhaa. Ne aku kasi gambar bff aku yg baru jak convo. Aku nda mintak kebenaran pun ambik gambar dia. Dia nda brane marah aku tu. hahahahahaha

My BFF yg sbelah kanan
Kanan :: her friendyg belum sempat jumpa lg
Lari beee!!! Larikk
Mintak bah semurrffff
Maci n Paci misti proud kan. :))
Dun forget them k
Lucu aku tinguk
Lumpaaat!!!! lumpaatttt!!!


My fav 1
Errrmm, tudung tu beli dari aku kan, sudah bayar ka tu.
hahahahahahaa









2 comments:

  1. sda aku bya tudung tu shialllll! hahahaha. thnkssssss la k... kiut kn aku lari2 tu. hahahah

    ReplyDelete
  2. paling kiut.hahahahaha.smlm ko ngaku ko ambk innerneck aku.ptut kurang stock aku ari tu.mati la ko if ijam taw.hahahaahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...