Wednesday, October 19, 2011

34 Weeks

As Salam,


Dari semalam lagik sudah set hari ne maw update blog pasal Wordless Wed la konon. Pic pun sudah ada. Tapi nampak saya kita lanjutkan ke minggu hadapan la. hehehehe. Rutin setiap pagi sampai2 jak ofis mesti maw buka email. Aku ada banyaaaaaaakkkkkk emel. Nda termasuk email jabatan lagik tu. Setiap email mesti ada pasangan. Macam contohnya doremon@gmail.com mesti ada doremon@yahoo.com. Kalau ada sinchan@gmail.com mesti ada sinchan@yahoo.com. Itu contoh jak ar. Alhamdulillah semua password aku ingat, password email kerja Mr. Ejump pun aku ingat. hahahahahaha. Tp aku ada satu email jak yg aktif yg hari2 buka.

So pagi ne buka la macam biasa then ada satu message. Message ne once in a week aku dapat. Aku boleh unsubscribe kalau aku maw. Tapi aku nda maw. Walaupun setiap kali aku dapat message ne luruh jantung aku. Tersentap perasaan aku. Ada macam ayat novel ka? hikhikhikhik. Ok ne la message tu.




Click to enlarge
Sekiranya kandungan aku  berjaya hari tu, hari ne aku 34 weeks suda. Ada 6 weeks to go. Mr. Ejump balik dalam 4 minggu lagik. Kira dia sampai tunggu hari jak la. Kalau~~~ Itu sekiranya semuanya selamat. Sekiranya Allah mengkehendaki. Namun Allah ada rancangan sendiri. Aku redha. Mr. E jump pun redha. Yang kadang2 tidak redha adalah orang segelintir orang di sekeliling. Bukan family maksud aku. Sebab mereka ok. Mereka paham akan ketentuan Allah.

Soalan2 seperti "Bila lagik maw ada baby ne?", "Best ada baby, kau nda maw kah?", "Rugi kau nda rasa ada baby ne?". Alhamdulillah sebab Allah turunkan amanah yang tidak terhingga kepada kalian. Aku tumpang bahagia. Whenever your baby smile, my heart is melting. Tapi tidak kah terpikir bahawa semua itu kehendak Tuhan? Bukannya makan ubat then lahirnya seorang baby. Alhamdulillah ujian ini mengajar aku matang, mengajar aku berusaha dan  paling penting bersabar. Allah tidak menguji kita dengan sesuatu yang kita tidak tertanggung. Kan~~~ Aku sentiasa percaya apa yang disusunkan untuk kita tu pasti yg terbaik. Percayalah.

Tapi aku dan Mr. Ejump sentiasa berdoa semoga Allah memberi kami jugak peluang. Setiap apa yg kalian cakap aku anggap doa. Terima kasih. Aku mampu amin kan seja. Sama jugaklah dengan oranglah belum kahwin. Orang di sekeliling macam sibuk jak tanya bila kahwin. Paham lah ada sebab kenapa mereka belum kahwin. Harap kalian2 sedar, masih ada masa untuk kita berubah. Masih ada masa untuk kita menjaga hati2 orang di sekeliling kita.

Kalau ada yg macam blur2, bila masa pulak aku ne pregnant, baca cerita ne I Am Mom To Be.


When ur single, ppl ask about boyfriend/ girlfriend, When u have a fiancee, they ask when is the wedding? When u get married, they ask when is the baby coming? When u already have 1, they ask when is the little brother or sister coming along? When u divorce they ask why? If u try to move on, they ask, so quickly? Ppl will never stop asking… 

4 comments:

  1. Ehh hai. I feel you too. Aku kahwin lebih kurang date kau juga. Stress kan kadang-kadang bila orang tanya begitu. Macam boleh bikin renggang hubungan lakibini. Tapi aku fikir positive seja lah, ini ujian tuhan kepada hamba-Nya, jadi bersabar dan terus berusaha. Tapi best juga tau berdua, orang lain gendong anak, kami lakibini masih boleh jalanjalan pergi honeymoon banyakbanyak kali. So, sama-samalah kita berusaha.

    ReplyDelete
  2. hye there,

    some people kan. hard to say. tu la my hubby said berabis seja honeymoon selagi masi ber2. hehehe. neway tq for sharing. suka2. hehehe :))

    ReplyDelete
  3. i love u ted.. InsyaAllah.. ada... amin

    ReplyDelete
  4. i lap u 2 leeza. hehehe. amin ya rabbal alamin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...