Monday, July 11, 2011

Saya Sudah Bekerja Di Kota Kinabalu

As Salam,


Haluuuuuuu, tajuk entry macam kunun-kunun kena transfer suda kan di KK, padahal outstation ja bha. Aku ada kerja sikit di Tang Dynasty Hotel dari hari Isnin sampai Jumaat, campur-campur weekends dapatlah aku di KK selama 9 hari. Errmmmm, tu pun cepat jak masa berlalu bha. Cemburu betul masa tu dengan kami. Tapi, cukuplah kan mengeluh, sekurang-kurangnya ada jugak masa terluang. Jarang-jarang ne dapat outstation di KK. Kalau nda merayu-rayu nda la dapat. 


Hye KK~~~
My 1st Day
Ignore Mr Ejump's face, jammed kununnnn dia bilang
Mr Ejump's berabes suru gambar kenangan
hantar pergi kerja kunun.
Ada2 seddjaaaa
Uiiii, aku maw bagitau ne, oleh kerana aku ne lama suda nda keja di KK (dulu keja Celcom pun tinggal di Kepayan Ridge), punya jemmmmmmmm gilak b*b* kannnnn. Bikin menangis ne. Jalan shorcut pun jem. hahhahahaahaha. Jadik kunun erti kata lain, KK ne maju betul la kan. Nda boleh la orang-orang luar cakap Sabah ne mundu-mundu. Come to my hometown and mata kamu akan terbeliak. hahahahaha. Okey fine keluar tajuk!!!!!
Ok 3rd day jalan awal so kena make up dalam kereta.
hahahahah
Ok eyeliner lagikk
Bergegaaaar2 neee
Jadi kan paling aku semangat pegi kerja, walaupun bida muka Mr. Ejump menghantar aku sebab jammed yang nda munasabah terutama pada hari kedua tu. Lima hari outstation tu, seronotttttt betul masa lunch boleh lunch sama Mr. Ejump nda pun sama Miss Bonon nda pun balik rumah di Kepayan Ridge. Indahnya dunia bila dekat dengan orang-orang yang tersayang. Nampak remeh pada orang lain, tapi sangat-sangat berharga setiap minit yang dapat diluangkan.

Wif fav niece.
Baru balik dari tadika kunun.hahhahaa
another 2.
Siti Ramadhania n Siti Rafhannah
See, i can met and spent time wif them :))
Masa hari ke empat tu, after siap kerja aku bawak la staff lain yang sama-sama outstation tu jalan-jalan area KK. Honestly, nda taw plak mana maw bawak jalan.hahahahahahaha. Tapi biasalah, pergi beli barang-barang di Pasar Ikan Masin tu, membeli makanan-makanan kering. Pergi Pasar Kraftangan, tapi aku nasihatkan jangan beli sana sebab harga ada tinggi sikit beli dekat pasar malam di area Sinsuran tu. Ne pengalaman bawak staff lain sebelum ne. Kita yang di KK ne jarang la kan pegi Pasar Kraftangan tu. Ada maw bawak orang barulah terpijak. hehehehehehe. Lepas tu bawak makan Warung Pak Din sebelah Restoran Sempelang di Sinsuran tu, makan ikan bakar freshhhhhhhhh. Naseb dorang puas hati sampai tambah-tambah nasi. Tu memang spot aku sama Mr. Ejump untuk makan ikan bakar. hehehehe. Sambal dia mengancammmmsssss!!!
Ok fineeeeee bergambar di pasarrr!!
Packinng terusss
Hallluuu
@ Bukit Bendera
ne depan roundbaout ada todak tu
nda aku taw apa nama tempat ne
huhuhuhu
So, projek di KK pun habis sudah, jadik nda taw bila ada peluang untuk outstation di KK lagik :(((((. Nda maw cakap banyak-banyak nanti tambah sedih. 


4 comments:

  1. mundu mundu..catchy pula tu perkataan ted ka ka ka

    ReplyDelete
  2. Alamak salah ka tatabahasa tu? Hahahahahahaha tlmpaw ksabahan bha ne.hahahah

    ReplyDelete
  3. haha..part yg lucu..d gambar kenangan2 lg kunun 1st day pigi keja d kk..haha.skali dpt tranfer btul2 nnt, penat ijam trus menggambar stiap awal pagi mo p keja..hahaha

    ReplyDelete
  4. Hahahahha. Nda pyh tnggu. Ari ke 2 pn suda dia ngomel2. Klu keja kk bwak sndri la jawap nya ne. Siuk bha da driver. Hahahahaahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...