Friday, April 1, 2011

Soto Ayam Goreng Kegilaan Ku

As Salam,


Lama sudah tidak update blog kan. Aku still di KK, cuti panjang sikit tapi bukanlah aku sakit. Tapi masa2 ne aku maw dekat dengan Mr. Ejump untuk merasa bersama kurniaan yg Allah beri pada kami. Ok, bukan ini yg aku maw cerita. Tapi tentang satu kedai dan satu menu yg wajib bagi aku kalau balik KK. Dulu masa kerja di Celcom, wajib lah at least seminggu sekali datang sini. 

Nama kedai ne, Restoran Happy Muslim. Dia ada cawangan di Sinsuran dan Asia City. Tapi port yg aku suka yg di Asia City sebab kedai dia besar sikit, tapi parking memang susah. Tapi soto ayam goreng punya pasal double park sedjaa. hehehehe. Ok aku nda taw macam maw terangkan rasanya, tapi mimang kalau makan kan, terus diam2 tu, nda maw bercerita sebab telampaw mendalam bha rasanya. Nda taw lah kalau aku jak yg ada perasaan begitu, mungkin darah kejawaan aku tu kuat kan. hehehehe.

Aku lama sudah maw share pasal restoran ne tapi tiada keberanian aku maw ambik2 gambar time makan sana, tapi hari tu aku ambik seja, walaupun ada mata2 yg memandang kehairanan. Kali dalam hatinya, "apa lah budak ne ambik gambar pun restoran begini, kalau 5 bintang ka nda pa". hahahaha. Dorang nda taw, gambar drang bakal berada dalam blog aku. Popular nanti ko madcikkkkk!!! hahahaha

Seperti biasa, aku nda suka type panjang2, enjoy gambar2 yg berjaya di snap. Banyak lagik maw di snap, tapi bila soto ayam goreng ku sudah sampai,bergagar sudah maw makan. hahahahaha. Enjoyyyyy :)))

Suasana di dalam kedai

Belum lunch hour pun sudah penuh

Kami duduk area luar.
Fresh sikiiiiittt
Menu2 di sini, sama macam kedai2 Jawa yg lain lah. Soto, rojak, nasi campur, goreng2 dan macam2 lagik lah. So ne gambar menu kegemaran aku. Soto ayam gorennnnggggggg!!!

Macammmmm?????
Ada rasa peluh keluar tiba2??

Mr. Ejump suka soto campur + nasi
Aku kalau makan soto misti maw limau 3@4 biji.
Tapi baru2 ne, 2 biji seja aku mampu, terus aku rasa cukup sudah
masamnya. huhuhuhu. 1 perubahan baru :))
Aku nda taw sampai bila aku baru bohsan makan di sini. Kalau kamu nda pernah rasa, rasa lah dulu. Kedainya bersih, ada surau dan toilet lagik. Yg cawangan Asia City lah. Mr. Ejump selalu cakap, "cakaplah Jawa dgn macik tu (pelayan), supaya kita dapat discount". Bikinnnnn panas kann. 

3 comments:

  1. masa aku keja d asia city dlu aku mmg rajin pigi cni..hehe..mmg slalu full..

    ReplyDelete
  2. ya ya x dinafikan lg soto dia mmg bikin kita happy!! ha ha ha ha

    ReplyDelete
  3. ted..bagagar sdh mo mkn...hahahahaha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...