Monday, April 25, 2011

Jom Kahwin :: Edisi Hadiah Pintu + Manisan

As Salam,


Lama suda aku nda merepek2 pasal cerita2 masa kawen aku kan. Niat tu ada tapi aku maw mencari bha dengan siapa2 aku order dulu. Cramp otak maw ingat, jadi aku sudahi dengan yg aku ingat jak la ya. Ok, masa aku kawen hari tu, aku banyak betul idea maw bagi apa sama tetamu yg datang. Macam2 hadiah pintu (doorgift) aku maw bagi, tapi tiada orang maw sponsor. huhuhuhuhu. Artis2 yg memang sudah kaya, kalau kawen kena sponsor, kami yg kureng2 ne teda ka maw sponsor. Haiishhhh napa aku merepek ne. Ok kembali kepada hadiah pintu aku. So, aku pilih la V-Box dari Ceria Kad Kahwin, sila refer dalam entry aku cerita pasal vbox dll.  Dalam V-Box tu kunun adalah isi lollichoc, gula2 sama keychain bantal2. Semua barang2 ne memang aku order dari sini. Jadi mengangkutlah aku macam santa claus hantar pergi KK. Bannnnnnnnyaaaakkkk betul!!!

Bila sudah kumpul2 semua barang2 ne, penuh rumah, almaklumlah rumah flat. hikhikhikhik. So, yg bertungkus lumus memasukkan doorgift2 ne adalah aku, kakak ipar ku dan ibu ku. Anak2 buah aku pun menolong, tapi tolong makan dan merosakkan V-Box2. Haisshhhhh, demi mengekalkan seri pengantin ku, aku nda maw marah2. hahahahahahahaha. Kooononnn!!! Mula2 dalam seratus pertama, ok lagik kami. Sekali sudah masuk 300 gitu, membebel sudah mama aku. haahahahahahaha. Dia bilang nda boleh kah bagi jak keychain tu macam tu jak. hahahahahaa. Aku ketawa2 jak. Layaaann jak la mak. Orang kawen bukan selalu. hahahahahaha. Ya la, mana lagik tu gula2 maw bungkus kecik2. Aku pun penat, macam bukan pengantin macam bibik bha aku rasa. Naseb aku kawen, kalau orang lain, lama sudah aku kasih tinggal. Pegi 1 Borneo lagik seronokkk! Huhhhhh

Ok aku start dengan lollichoc. Lollichoc ne ada dua tempat aku order. Satu yg ala2 bunga ros tu, tu bikin taruh dalam V-Box tu. Sebab kecik2 kan, tapi malangnya aku nda ingat sama siapa aku order. huhuhuhu. Aku ada order kuih raya lagik tu sama kakak tu. Semua untuk majlis aku. Sorry la kakak, thanks sebab susah payah carik rumah saya dekat Presint 11 tu. Huhuhuhu. Jasa mu dikenang kakak!!! Ne aku cerita lollichoc yg aku order yg bikin doorgift budak2. Kiuuttt betul lollichoc ne. Macam masa dapat tu kan, terus maw simpan sendiri. Sampai anak2 buah aku pun terbeliak2 mata tinguk benda tu.ahahahaha.  Ne kakak tu ada tulis entry pasal order aku order aku, glemeeeeeerrrrr yawwwww!!!! Banyak makanan2 sedap yg bikin kelabu mata di website kakak ne. Jangan lupa visit arrrrr, Dapor Pepel. Pepel gituuu.hahahahaha.

Purple + White jugak laaaa
Yg pakai spec tu aku suka. hahahaha
Ne kaka tu bagi free~~~
Pun nda sempat makan, suda jadi bahan tangisan anak2 buah aku
Redha jak laaa :(((
Ok mari kita pegi part keychain, keychain ne kaler purple jugak (cakap sambil shuffle2), gembira sebab purple. hahahahahahaa. Masa aku beli ada offer, kira murah lah. Dorang based dekat Kelantan, so dipos lah ke office aku di Putrajaya. Aku order dalam 400 ka 500, nda ingat sudah. Order macam sikit, ya la kawan2 aku ada order ribu2. Sekali sampai, pening jugak maw bawak balik. Hassihhhh. Teruskan, keychain ne aku ada simpan bha dua ka gitu, bikin kenangan. Sekarang aku nda taw sudah di mana. Di rumah Kepayan ka, rumah Sabindo ka rumah Putrajaya. Begitu la sekarang, aku pikir barang tu tinggal di rumah Kepayan, rupanya di Rumah Putrajaya. Nanti pikir tinggal di rumah Sabindo, rupanya di Kepayan. Begitu la sebaliknya. Adehhhh merepek lagik, maw backspace macam nda best pulak.hahahahahahahahaha. Di pendekkan cerita, visit Wesite Kazoku Jaya untuk macam2 lagik doorgift dorang. Pos sampai jugak, dont worry bebeh!!

Aku punya yg purple!!
Ala tiada gambar yg jelas lagik,
hikhik
bgne kalau close up
Tapi ini merah.
Aku punya purple

Errrmmm apa lagik, ohya aku ada order mcm cupcakes anda tart2 dari vanilla treats. Owner dia ne adalah junior aku masa study di Cosmopoint dulu. Memang aku tiada merasa semua yg aku order dengan dia ne. Sekali seminggu lepas kawen hari tu, aku pun balik lah kampung aku di Bongawan. Sekali tu kazen2 aku semua cakap cupcakes sama tart2 tu sedap betul. Yang betul2 kesukaan la bha dorang Dorang suruh lagik kunun aku orderkan. Amboooiiii banyakk chanteqqq!!! Bersyukur jugak aku la, nda salah aku order dengan c Ain ne. Ain ne owner la.hikhikhik. Masa Miss Bonon bertunang pun aku ada order cupcakes ada a gift to her dari c Ain. Pas ne aku maw order cheese cake dia yg soft2 tu. Belum lagik kesampaian. Tapun2. So, siapa2 la tengah cari manisan2 ka untuk any ceremony, cepat2 lah masuk Blog Vanilla Treats. Banyak pilihan di sana. o0oo0o0o cheese cakeeee~~~~

Ne la order aku masa kawen tu
Ini cupcake tu.
KS :: Khairulizam+Saerah
Pic Credit to Mr. Ejump's cuzzy

Masa Miss Bonon punya engagement ceremony

Ne yg lama suda aku idam2 kn
sponge cheese cake
slurrppppp
Selain tu aku ada order jugak gipang dr macik2 ku di Bongawan. Sama kuih2 kampung macam kuih lidah segala tu, ada kuih moden2, tradisi turun temurun pun nda dilupakan. Nanti mara macik2 aku. hahahaahaha. Yg gipang tu sama jugak aku kasi masuk dlm V-Box tu. Teda gambar sempat diabadikan.hikhikhik
Ok, aku maw cerita sikit, masa kami bungkus2 doorgift ne kan, macam banyak bha lebih tu V-box tapi macam keychain semua tu habis sudah. Gula2 nda tau berapa kali top up suda, jadi jalan terakhir kan, aku pegi bungkus kuih2 kampung tu dalam plastik2 kecik. Padahal kuih2 tu untuk hidang sama tetamu. Kuih2 macam kuih lidah, kuih cincin, kuih sarang semut. Pas tu packing dalam V-Box. huahuahuahuahu. Yg penting kita mesti bijak mengawal keadaan, terutama dalam masa2 kecemasan seperti ini. hahahaha. Anyway, semoga aku dapat memberi bakal2 pengantin sikit2 ilham dan idea. hehehehe. Enjoyyyyy. :)))

2 comments:

  1. aku nak ted aku nak makan cup cake tue!!! ohh sedapnya!!!!

    ReplyDelete
  2. hahahahahaaa...tu la ko x dtg masa aku tawen.hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...