Saturday, April 16, 2011

I Am Mom To Be, But.......

As salam,

Rindunya aku maw menulis@menaip2 di blog ne. Buat yg ternanti2 new entry dari aku atau tetanya2 apa yg sebenarnya berlaku pada ku, let me story2 to ols.hikhikhik. Ada yg tertanya2, sakitkah aku? Thanks buat yg hantar message di FB dan direct to my number. Terharu aku.:))) Sebenarnya banyak suda bahan aku simpan untuk dijadikn modal dalam blog aku ne. Tapi kita berabis merancang, tapi ingatlah Allah itu sendiri ada rancangan Nya untuk kita. Rancangan yg InsyaAllah, terbaik. Macam serius kn entry aku kali ne. Huhuhuhuhu. Serius jugak lah. Let me start bebehhh!!!! Ok before that, tahukah kawan2 aku tulis entry masa dalam flight on the way to KK. So terbuktilah betapa aku riiiiinnduuuu maw menulis di blog ne.hehehehe. Ok ne kali betul2 mula sudah.hahahhahaha. Tap aku habiskan di rumah la. Ok start suda ne.

Tanggal 24 Mac 2011, genap 6 bulan usia perkhawinan aku dan Mr. Ejump. Cepatkan masa berlalu. Macam baru semalam akad dilafazkan. ecececeecehhh. I love u abg!!!! Dan hari tu jugak aku taw yg aku pregnant masuk 4 minggu. Ada orang pernah cakap dgn aku, kalau aku pregnant, itu satu keajaiban, sebab aku berjauhan dgn Mr. Ejump.   So, keajaiban betul2 sudah terjadi. Atau lebih tepat kekuasaan Allah yg Maha Kaya. Masa aku buat UTP tu, hari Khamis malam lepas balik dari Alamanda. Misti maw pegi beli pregnancy test dulu kan. Hikhikhikhik. So, hari Jumaat ambik time-off pegi Klinik Kesihatan untuk kasi confirm. Yesssss, confirmed and doc suru datang 2 minggu lagik untuk buat buku. So, petang lepas kerja, aku balik KK. Doc cakap aku ok, aku stabil utk naik flight. Baliklah aku membawa khabar gembira buat keluarga.


Sila baca dengan nada gembira ya kawan2. Hehehehe, padahal susah betul aku maw tulis entry ne jadik something yg orang will laugh as usual. Adakah yg ketawa???. Huahuahuahua. Aku nda suka bha tulis benda yg sedih2 atau membuat orang lain sedih dan simpati sama aku. Aku ok ya kawan2. Ok Ted terussssssskan. :)))
So, sampai KK aku still sihat, cuma lemaasssszzzz sikit. Biasalah with sikit fever, cough, and flu. So doc bagi MC campur cuti sendiri. Seminggu jugak lah aku di KK. Hari Ahad baru balik Putrajaya. So Isnin tu pegi kerja mcm besa, tp sangat lemas. Sudah betul maw bangun. Tp aku pikir, "alaaa, masih penat naik flight kali kan...". Lepas kerja aku pun pergi Alamanda, beli barang dapur, aku memang minggu2 beli barang dapur. Kebetulan lagik aku suda seminggu balik KK, teda stok makanan aku. Then balik cuci segala baju yg amat2 banyak. Very tired at that moment but did I have any choice?? Besoknya, aku pikir maw time-off sebab maw ambik ibu mertua ku di airport, mama datang sebab ada konvensyen dekat Subang, mama bermalam sehari di rumah aku, sebelum bertolak ke Subang pada besoknya. So, dijadikan cerita, sampi office, aku pun turun pergi cafe beli breakfast, masa tu ku rasa macam ada 'air' keluar dari 'bawah', dalam hati, "biasa jugak ne, ada aku baca kalau org pregnant selalu rasa kebasahan". Tapi, lama rasa basah tu sampai ke paha. Aku naik office then cek di toilet. Ya Allah, I was bleeding. Oleh kerana, nda ramai org di office taw aku pregnant, aku panic sendiri2. Calling Mr. Ejump apa yg patut aku buat masa tu. Masa tu memang keluar jugak airmata, sebab takut. Afraid of what will happen next.

So, aku kuatkan hati, cari 1 orang officemate yg sangat aku biasa, Kak Lyn, asked her what supposed I do. She' s married with 3 sons. Dia pun cakap, pegi clinic cepat2, sometimes benda tu besa, tapi ada jugak yg luar biasa.So, aku gagahkan diri pegi Klinik Kesihatan Putrajaya dgn taxi. Sampai2 jak giliran aku maw 80 gitu lagik. Aku mcm maw berlakon kapar2 kesakitan bha di sana, supaya kena kasi dulu aku.huahuahuahu. Tapi aku just selawat banyak2, baca surah2 yg aku hafal sebab aku nda taw lagik macam maw kasi hilang rasa sakit tu.Bila aku kena panggil, doc periksa aku, scan and all that, for the first time ada heart beat. Doc cakap ada heart beat dan kantung. So u are still there bebeh at the momet. Then aku dapat MC sehari, aku balik rumah, rehat kejap then pegi airport ambik mentua aku. Sakit rasa maw membuang tu datang kejap2, mcm setengah2 jam gitu lah. Aku cerita dgn mama what happen to me, kena mara lagik sebab sudah bleeding berjalan lagik. Huhuhuhuhuhu. Then sampai rumah, contraction makin kerap. Sampai lah ke malam. Sakit nya, sampai berjalan pun rasa sakit. Maw batuk pun sakit. Ya Allah, itu jak mampu aku cakap balik2. Tp aku rasa bersyukur sangat masa tu ada mama kasi kawan aku. At least ada org tengok aku. At least, I felt very comfortable.

Mr. Ejump di KK was trying so hard to meet me. Aku tahan jak, sampai besok, this time aku pergi Hospital Putrajaya, mentua kasi kawan. Housemate aku yg hantar. Before that aku pergi Klinik Kesihatan Putrajaya la, then doc scan, uterus seems empty then kena refer emergency di hospital. So bergegas naik taxi, sampai sana kena refer lagik di EPAU (Early Pregnancy Assesment Unit). satu tempat orang beranak arrrrr. Kuurrrr semangat aku. Sikit masa lagik Mr. Ejump sampai dr KK. Bila aku kena panggil, aku sudah mula menggigil. Aku nda taw sama ada aku kesakitan yg amat atau takut yg amat. So doc suru tukar kain, kasi masuk 1 benda dr bawah, saaakkkkiiiiittttttt!!!!! Then doc jumpa something macam daging, kecik sikit dari bola golf. Pas tu masuk lagik 1 benda utk scan. Doc cakap rahim aku suda nipis,  macam org yg tidak pregnant. Sedihhhh tu ada, tapi maybe pikir yg kesakitan tu. Aku pikir nda apa la, yg penting aku maw sihat macam dulu. Then doc ambik darah, itu aku masih boleh tahannnn. Walaupun macam maw cakap, "enouggghhhhhhh!!". Lepas tu nurse cakap maw cucuk paha. Arrggghhhhhhhhhh. Nurse tu cakap, "sakit sikit ne arrr, ada rasa sengal2". Bukan sikit sakit nya aarrrrr!! Berabis aku teriak, "sakittttt...sakkittttt". Fuuuuhhhhhh!! Nda boleh aku terima, paha bha kena jarum. Keluar dari bilik tu, then I saw my hero was there, sititng behind his mother. Macam maw menangis jak. "Abg, saaaaakkkiiitt sangattttt!!!".  But control bebehhhh. Huhuhuhuhu

Dgn beg besar sikut2 tu trus pegi hosp.
Yg ne pic di Terminal Bersepadu Selatan.
Then we return pegi rumah aku, ibu mertua ku pulak terus pegi Subang, kira tukat syif jaga aku. Hehehehe. Then bermula la kesakitan2 itu. Contraction masih ada. So, aku banyak tidur, semua Mr. Ejump buat. Thanks abg. Bila aku buka mata jak, aku harap sakit2 tu hilang lah, tapi masi lagik rupanya. Sakit rasa macam maw membuang dan sakit belakang yg amat2. Orang cakap macam senggugut. Aku nda pernah rasa senggugut, so aku baru taw siksa nyaaaaaaa. Rasa macam maw tercabutttt tu pinggang. Keluar jugak airmata sekali sekala, sebab terpikir kalaulah sakit ne berterusan. huhuhuhu. Aku sedih jugak bila Mr. Ejump dtg jauh2 tapi terpaksa masak, cuci baju, beli barang dapur, jaga aku dan macam2 lagik. Hari Selasa tu dia habis kerja dalam jam 1 pagi, besoknya dia ambik first flight lagik untuk jumpa aku. Aku ne cepat betul rawan hati aku. Tahukah apa erti rawan?? huhuhuhuhu. Macam cepat touching la.Nampak aku ganassszz tapi dalam hati aku ada taman.Hahahahaha. Yang lucu2 Mr. Ejump paksa lagik pakai stokin. Betul2 macam orang berpantang. Aduhhh!!! Doc called dalam hari Selasa tu, ujian makmal sudah sahkan aku memang keguguran. So doc cakap baliklah KK berehat banyak2. :)))

Teman2 ku selama sakit.
Salonpas :: pengubat sakit pinggang ku. If nda susa maw tidur
Yg bekas putih tu dr hosp :: ubat tahan sakit
Vicks sapu & inhaler :: aku diserang selesema dan sesak nafas yg teruk
Kenapa aku cepat sihat??? Sebab aku lawan rasa sakit tu. Aku pikir yg aku mesti sihat, sebab aku maw ikut Mr. Ejump balik KK. Sekali bukan seja ikut balik KK, join sekali family vacation to KL and Melaka. hehehehehe. Ok itu nanti aku cerita. :)) Lagik pun Allah itu Maha Adil, menguji hamba Nya ini. Rasa sakit yg Allah berikan itu, rupanya ada manisnya, aku dapat dekat dgn Mr. Ejump dan juga family. Dapat cuti sama2. Sebab plan awal, bila mama & bapa mertua dan adik ipar aku pegi bercuti2, aku balik KK kasi kawan Mr. Ejump di rumah. Tapi sudah jadi begini, berkumpul lah satu keluarga. hikhikhikhik

Ada mcm sakit ka???
hikhikhik
Tidak sedihkah aku???Hampir 6 minggu 'DIA' menumpang di rahim ku, memberi pelbagai rasa yg susah maw di tafsirkan. Menimbulkan sejuta kesyukuran di hati kami. Walaupun sekejap, syukurrrrr ya Allah. Persinggahan mu sayang membawa seribu satu erti yg akan aku kenang sampai bila-bila. Allah menguji hamba-Nya kerana sayang. Alhamdulillah, Allah ingat akan hamba-Nya seorang ini. Kawan-kawan doakan aku terus sihat untuk cahaya mata seterusnya, walaupun bukan untuk masa terdekat tapi untuk masa depan. Doakan aku dapat transfer cepat-cepat, sekurang-kurang bila aku kurang sihat ada jugak orang maw tengok-tengok aku. Mama aku orang yg paling risau, anak kesayangan nya sakit tapi dia nda boleh jaga. Setiap kali mama call I will pretend that I am okeyyyy. I am fine. Ma, orang besar sudah, jauh lagik. Sakitkah, peningkah, laparkah, malaskah, orang tahu sudah jaga diri. Tiada lagik macam-macam dulu. Kalau sakit dilayan macam raja. huhuhuhuhu.

To all friends, thank you very much for the concern ya. Kalau ada maw tanya apa2, just PM me, aku sudi berkongsi. Tiada salah nya. :)))


Aku sihatttttt bhaaa!!!!

16 comments:

  1. sedih pula aku baca..... blum ada rezeki g tu...

    ReplyDelete
  2. pandai jugak ko sedih ar..nnti aku jmpa ko, kasi tnjuk dulu muka sedih ko tu.hahaha.. ya bha blum ada rzeki. doa2 kn yaaa. aminnnn

    ReplyDelete
  3. semoga saerah cepat sembuh..ada rezeki di lain masas ok..berehat elok2 k..take care..

    from kak zie..SPR

    ReplyDelete
  4. Hi Ted,

    I'm so proud of you. Bukan semua orang dapat terima something like this dengan hati terbuka.

    Get well soon!

    Huggsss

    ReplyDelete
  5. Oh correction:

    Ko sihat sudah bah kan! :)

    ReplyDelete
  6. beauty :: huhuhuhu..jan sedih2 k??
    kak zie :: insyaAllah. mwah2
    Cassiey :: hehehe.thanks babe. sy sihat bha. apa2 jadi pun kita mesti get ready. :)))

    ReplyDelete
  7. Assalam,
    can feel what u feel.. just like u, i owez dreaming to be a MOM but its not the time yet..
    very sad.. huhuhu
    just be strong..

    akan ada hikmah d sebalik kejadian yg kita alami..
    ingat..setiap dugaan yg kita hadapi,kita mampu tangani..ALLAH xkan turunkan dugaan yg kita sndri xmampu utk hadapi..

    yang penting D.U.I.T
    Doa, Usaha, Ikhtiar dan Tawakkal..

    =)

    ReplyDelete
  8. anonymous :: thnks atas nsihat itu. Alhamdulillah, kdg2 dugaan2 bnge mematangkn kta lg kn. buat kita lg rsa bsyukur. neway thnks 4 reading ya. x0x0 :)))

    ReplyDelete
  9. ala tedd..
    aq telambat ckit baca pun ndak pa ba kan..
    sedi pulak aq baca yg ini,bramburr suda aq baca entry bday c'nadd,skali yg ini sodihh..(T_T)

    but nvm tedd,trima seadanyakn.,t adala rejekimu tu..chaiyok2 lagi..hee,hapy owes!!!me la nazz..(^_*)

    ReplyDelete
  10. astaga ted...
    mcm mn saya ble missed this entry :(..!hug..apa pun u both are so strong

    ReplyDelete
  11. As salam...
    ni kawan ejump...
    tetiba teringin nak baca blog pasal wife ejump...
    sedih gilak baca pasal kes miscariage tuh...
    tuhan jak tau mcm mana rasanyanya kan..
    tengok luaran mcm tiada apa2 perasan sedih tp dalaman kita sendiri yg rasa...
    sy pon pernah alaminya...sakit? mmg terbaek...sampai hubby pun x tau nak buat apa :)
    TAPI..
    JGN PUTUS ASA..
    lenkali bole buat lg kan :)

    ReplyDelete
  12. Nazz :: nazria ka?? thnks ya frennn. tq 4 de sapot.hikhik

    Sis Aima :: hikhik. thnks yaa...mwah x0x0 :)))

    ReplyDelete
  13. @ abg ijam's friend :: hehehee..thnks sudi baca blog sy ne. lama suda tdak update.. mcm lupa2 suda tu sakit. kalau buli nda maw ingat. huhuhuh. sakiitt btul kn. hehehe.. neway thnks 4 de support yaaa :))

    ReplyDelete
  14. ted sy baru npk ko punyapost nie... terharu sy baca gylakk.... keluar air mata ku nie.. apa2 pun praying for both of you! take k babe!

    ReplyDelete
  15. Ada teknik nya klu ko pregnant....Aku doctor gyno boleh citer pd ko

    Raja Zainuddin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...