Wednesday, March 9, 2011

Segmen :: I'm NOT Single

As Salam


Semakin hari semakin rajin aku blogwalking ne, kadang2 sampai cungap2.hehehe. Then I found one blog, Alinkiwi, best pulak terus nampak satu segmen yg boleh di join. Segmen :: I'm NOT Single. A place to share our love story. hikhikhik. 

Untuk syarat2 penyertaan, boleh kelik sini Segmen :: I'm NOT Single. Tidak dinafikan, paling siuk ne kalau baca kesah2 chenta orang kan. Macam mana boleh jumpa dan macam2. Kalau kesah aku, kadang2 ralat maw cerita. Sebab macam nda logik2. hahahahaahah. (malu suda neeeee)

Inilah kunun cerita aku dan Mr. Ejump, jejaka yg berjaya menambat hati aku. toink toink. Pikir kambeng ka maw tambat2.hahaaha. Ok surius dulu kita. Enjoy my story :))

Teddyzam's Story

I'll make it short n sweet kunun. hahaha. Aku kenal Mr. Ejump melalui MIRC, zaman mirc ne masa umur aku 13 @ 14 tahun. Tapi ada satu hari tu, aku pegi Cyber Cafe untuk hantar resume. Gatal la hati maw tekan tu icon mirc, tahun 2008 masa tu. Umur sudah menginjak 21 thn masa tu. Then chat la dgn satu orang ne. Saja2 la. Dia mintak  email FRIENDSTER. FS jak la ada dulu, nda pun myspace. Aku bagi tanpa ada apa2 niat la. Orang lain mintak pun aku bagi, since single bha at that time :p . Keesokan harinya, aku dapat message dlm FS. 


akum..
so nk tnya nie bila lae kita nk chat..
coz byk lae sy nk tau psl u..
p/s: sudi ka kuar ngan sy?

hahaha. sorry dude, aku nda keluar with any stranger. Macam2 la message dia bagi. Sometimes aku rasa dia macam cute ne. Tettttttttttt!! Setiap kali ada soalan aku tanya, mesti dia jawap, "Kalau maw taw, kita jumpak la dulu". Bikinnn panaass. So, kami pun keep in touch sampai aku dapat keja dekat Celcom. Dia ne macam tempat share suka duka la bha. 



congratulation..
so u kt celcom dpt keja sbgai apa?
nn 1 lae sy konfius..
u study dl kt mana?
so good luck for ur new job..
keja bek2 tau..
nti gaji leh jg blanja sy mkn ka..

So, 1 day nda taw macam mana aku boleh pergi jumpa dia. Talampaw kena desak kali. hahahaha. Jadi berjumpa la kami di Wisma Merdeka depan Nike ground floor tu. Mana maw jumpa di Centre Point. Nanti kawan2 aku nampak. Mana taw keadaan dia tidak mengizinkan ka pa ka. U know what I mean kan. First jumpa sangat tidak romantik, bawa makan KFC dan pergi tinguk autoshow. OMG!!!!

Since our first met, macam2 alasan Mr. Ejump bagi untuk jumpa lagik. Contohnya, " Saya maw beli  pendrive la, mesti ko tau kan apa yg bagus sebab ko kan ambik I.T ". Teda mengena Ok!!! Pas tu, " Seluar keja saya da koyak lah, saya nda pandai pilih, jom temankan saya". 

Before dpt kerja Celcom aku dapat offer untuk jadi Jurulatih Khidmat Negara. So aku kena pergi course dekat 1 kem di Sarawak. Aku pegi course ne dulu baru lapor diri dekat Celcom. Masa di sana, busy memanjang baru lah aku perasan, aku rindu betul dengan Mr. Ejump, maw cepat balik and met him. Belum balik KK lagik, kami da declare. Balik KK jak, I'm not single already. Yaaaayyyyy

Dugaan paling besar bila aku dapat kerja di sini, Putrajaya. Dalam tahun 2009 gitu. Dalam dua bulan start keja sini, Mr. Ejump cakap; "Jom tunang dear". Wink2. Kami bertunang pada 19 Dis 2009 dan berkahwin pada 24 Sept 2010.
Ne pic dlm FS Mr. Ejump
Dia sgt lain kan dulu.huahuahua
Naseb I tak pandang rupa.wakakakakak
Ne pic from my FS yg Mr. Ejump ckp buat dia
terpikat. He said so, not me. Bag Adidas, kasut Nike, Jeans Levis,
baju dunno from where. Nokia 3250. I miss this gerl oso!!
Semalam, Mr. Ejump tanya, "Kalau abg dtg depan Nike tu abg pakai selipar getah cap ayam, dear masi maw sama abg?". Then aku tanya, "kalau dear jumpa abg pulak time tu dear tiada gigi di depan?". Mr. Ejump cakap, "eee, mestilah abg nda maww, malu lah abg nanti". What the fish baby!!!!

He is so special at his own way. Kesabarannya cinta yang sebenar. Walaupun kita macam kucing dengan anjing, our love getting stronger ya.  I love so strong KHAIRULIZAM MOHD TAHIR 


Aku tag 3 org, yg aku nda sabar2 maw dengar cerita dorang  pulak. Kalau sudi share. Sharela.. hehehe


Notes:: Siapa maw muntah sila muntah sekarang!!! Dialog kaler purple tu memang paste 100% dari message asal di FS. huahuahuahua. Account FS masih ada. Sila add saya. hahahaha.


7 comments:

  1. knapa itu ada gmbr aku.... bikin malu sa setja.. hahaha

    ReplyDelete
  2. soooooo damn comel sweet...i pulak yang blushing...dush3..motip??haha

    ReplyDelete
  3. elda :: ko ka??? hahahaha pok2 glemer bhaaa

    alinkiwi :: i powwnn maluuuu. huahuahuahu

    ReplyDelete
  4. rupanya aku d tag lagi..haha..sungguh pemurah c ted ini..tp lucu pla, baru pla aku tau ijam nih pandai mngurat jg..dlu2 aku rajin membungkar biliknya, mencari bukti2 yg dia ada cewek..haha..tapi ini kali mmg dia btul2 tapuk smpai nda terhidu..hahahaha

    ReplyDelete
  5. aku belum bgtaw ko ka aku tag ko???aiyokkkk...lupa kaliiiii.hikhik...lucu kn c ijammmm.hahaah

    ReplyDelete
  6. comel2...i kat ofis skang...hilang ngantuk bace citer2 cm ni...hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...