Friday, March 18, 2011

Makanan Orang Bujang

As Salam,


Aikkkk, bujang ka??? Bujang la kali. Hidup di perantauan pas tu berjauhan lagik dgn suami, memang terasa bujang. Tapi bukan lah bujang kunun yg nda tau batas. Semalam aku betul2 maw makan butter chicken yg ada kuah2 tu. Tapi tiada bha butter di rumah yg ada mayonis ja. Google2 punya resepi ayam mayonis yg ada kuah, tiada pulak jumpa. Ggggrrrrrrr!!!! Jadik main hemtan seja sebab suda rapaaarrr. hahahaha.

Part masak memang aku masih dalam proses belajar (ayat selamat ne), jadi ikut logik seja la masak.hahahaha. Nda taw betul ka nda bahan2 nya ne. Bawang besar, lada besar, mayonis, susu cair, fillet ayam, maggi secukup rasa, garam dan serbuk lada putih. Fillet ayam tu aku kasi masak guna tepung goreng Adabi dulu. Punya mengentam seja. So lihatlah hasil nya, yg mampu membuat aku tidur dalam senyuman sekaligus mood pergi kerja pun berkobar2. 

Besok maw masak lagik gini.
hikhikhik
Selalu aku dan housemates aku memang masak dan makan sendiri sebab masa balik memang nda sama. Selalunya aku lah yg awal balik dan selalu di rumah. Tapi hujung minggu selalu tiada. Paham2 la kan. Ok mari berliur lagik dgn gambar ne. Nasi putih dgn cili sos tu memang kena. Air lagik sajuk2. Slurrrppppp!!! Remote tu sebab tengah tengok Begitukah Cinta. Nda habis aku tinguk, sakit hati aku. Adakah maw tolong laki tapi buat kerja gitu. Iskhhh melalut sudah ne. :)))
Jom makan
Lepas sudah ayam sama nasi turun2 sikit, aku menghentam mangga masak ne. Stok yg terakhir, nampaknya kena turun Alamanda pergi beli di Carrefour. Haiisshhhh!!! Depan rumah mentua ada pokok mangga, nda sabar maw tunggu musim nya. 
Meleleh2 kan air liurrrrrrrrrr
Notes :: Maw makan ikan ampap yg lebih asam kepingnya. Biar masam2. Sluuurrrpppppppppp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...