Tuesday, March 22, 2011

Makan, Makan Dan Terus Makaaannnnnnnnn

 As Salam,


Minggu lalu dan minggu ini sangat busy di office. Sepa2 yg tengok berita mesti taw kenapa kami di office mula busy. Malas maw bagitau panjang2 sebab hal negara. hikhikhikhik. Hari2 balik jam 10 ke atas, macam kerja di Celcom dulu, selalu balik malam. Tapi masa tu life sangat berbeda. Apa pun dugaan dan rintangan masih rasa happy. Ulang sekali lagik, HAPPPPPYY!!!!.

Tapi nda apa lah, aku suka busy ne, sebab buat aku lupa masa yg sedang berjalan. Hari Jumaat ne balik KK. Balik ne aku maw makan makanan yg sudah buat aku terliur2 ne. Hari2 aku cakap dgn Mr. Ejump apa aku maw makan kalau balik KK. Baru tu, setiap kali balik KK ada wishlist makanan. hahahahahaha!!!. Bukan sini tiada Pizza Hut or McD, tapi makan bersama orang tersayang di tempat tanah tumpahnya darah, feel dia lain sikit. Lain banyakkkkkk!!!

Jadi kali ne balik, aku maw makan seperti yg tersenarai di bawah::

  • Ikan bakar Warung Pak Din.
 Kedai ne bukak malam jak, sebelah kedai makan Sri Sempelang di Sinsuran. Sinsuran bha kan yg ada Sempelang ne, confuse aku Sinsuran dgn Segama ne. Fail betull!!!. Paling sedap, ikan uji rashid. Sambal buat sendiri arrr, dia bagi kicap, lada padi, garam segala, pandai2 lah ikut citarasa.hahahahaha. Sekadar, 1 orang 3-4 ekor ikan uji rashid tu no hal. Makan lagik dengan sambal mangga nya memang katar2.

  • Ayam Marrybrown
Selalu makan sini, makan yg dengan nasi nya tu. Tapi kali ne aku terasa2 maw makan ayam nya jak. Ratah macam tu jak. Padahal, Marrybrown ne buat aku ingat dulu2 mula lapor diri di Putrajaya, aku tinggal di kawasan hotel yg ada restoran Marrybrown jak. Jadi 1 minggu makan benda ne jak. Lepas tu memang aku pantang la makan di sini. Tapi, sejak buka di KK, aku rasa macam tekak boleh terima sudah. 

@ Marrybrown BTS (mcm la.lupa suda)

  •  Famous Bowl KFC
Kalau baca jak newspaper kan, mesti terjumpa iklan KFC yg famous bowl ne. Apa bha benda ne ar, hati aku bagai di garu2 untuk mencoba nya. Macam sini tiada KFC, tapi tu la, kalau makan dengan Mr. Ejump baru sedap. huahuahuhuahua.


  • Wall's Selection Gold Series
 Aiskrim ne aku nda pasti apa nama nya sebenar, selection ka, gold ka series. Yang aku taw dia ada yg macam2 jenis. Aku suka sebab dia nda manis, just nice. Kalau benda2 manis ne, selalu buat aku sakit kepala. Hari tu maw test2 jak, beli 1 jak, punya nyaman!! Kecik jak lagik tu. Rasa aiskrimm yg betul2 aiskrim la bha. Sambil makan macam maw tepuk2 tangan yg ikut rentak, "Kalau anda gembira, tepuk tangan!". Betulllllllll. Sekadar ne aku terpikir maw seludup barang ne time tinguk wayang. Bayangkan dalam cinema ne dapat makan begini. Mimang............., sambung la ayat sendiri. Sekarang makanan2 macam nugget KFC or McD, aiskrim Deli Fresh masuk cinema tu biasa sudah aku seludup tu. hahahahahaha. Mr. Ejump cakap kalah2 org ulu2. 1st time dapat masuk cinema semua makanan maw bawa masuk.hahahaha
Ne yg aku sudah try. **pingshannn

  • Soto Restoran Happy Muslim
Ini wajibbbbbbbbbbbbbbbbb!!! Soto ayam guring kegemaran ku. Kalau aku balik sini tanpa dapat makan benda2 ne memang aku rasa hampa. Yang balik naik kapal sambil tunduk sebab kecewa. Kamu paham ka maksud aku ne? hahahaha. Kalau siapa orang KK nda taw tempat ne memang bukan anak jati KK la. Nda pon orang2 up2 la kunun. Mana pandang makan tempat tiada aircon ne. Nda kesahlah, yg penting rasa dia tepat. Biasalah kalau ada darah Jawa ne, taw la macam maw rasa soto tu ngam ka nda. hikhikhik. Mr. Ejump yg cakap ne. Aku nda kasi masuk gambar soto sebab nanti aku buat entry khas pasal ne. Tunggu lah.huahuahuahu.

So aku maw cepat ne, enjoy gambar2 aku yg ada kaitan dgn makanan. Mari berliur2!!!!! Ohya, aku nda banyak pun gambar2 makanan, sebab selalu nya nda sempat gambar aku sudah pegang sudu garpu. Nda sanggup aku tunggu maw gambar2 lagik. Lagi satu, aku nda banyak makan tempat2 menarik pun, sebab perut aku bukan boleh terima semua benda. Sensitip!!! So enjooooooyyy. :)))
Giant Burger @ Tg Aru Plaza

BK @ KL Sentral

Chicken Rice Shop @ BTS

SR's Cake @ our hotel
Kenny Rogers @ BTS

Mr. Ejump kuat makaannnnnn

My BFF wif us @ Restoran Happy Muslim.
My Fav!!!

SR @ Alamanda
Alone. :((

Aiskrim Caprilla @ Gaya Street

Popcorn @ Alamanda
Nda sabar da terus makannnn
Eskrem McD @ KL Sentral

Macik Ana @ BTS
ahahaha
Sugarbun @ KK Ku Shayangg
1st day raya 2010.
Impian setiap telur.
hahahahaha
Semalam aku jumpa lagi gambar2 makanan dlm lappy aku. Jadik mari kita berliur2 di pagi yg indah ne. Tontonan ini amat bahaya buat ibu2 mengandung. Dikhuatiri akan berliur2 sepanjang hari. hikhikhikhik. :))

Sup Jagung paling hebat @ Malindo Labuan

Sweet and Sour Chicken @ Malindo Labuan
Sweet and Sour Chicken + Butter Prawn + Baby Kailan wif Ikan Masin
@ Malindo Labuan

Spegeti Meatball @ Pizza Hut City Mall

Pizza Hut yg da celup2 cheese @ Pizza Hut City Mall


Eskrem @ McD I Borneo
Acar @ my Wedding

Paruh ntah masak apa @ my Wedding


Ikan nda taw masak apa @ my Wedding

Lemon Chicken @ my Wedding


Sayur @ my Wedding

Food Court @ 1 Borneo

Triple Sensation @ Pizza Hut CP
Maafkan ketembaman itu :))

Eskrem @ Perkasa Hotel Kundasang


@ Chicken Rice Shop BTS

Pizza Hut CP

Sugar Bun
Fav :: Fillet Fish

Banana Q @ Sembulan Point

Orange Juice @ Perkasa Hotel Kundasang

@ Perkasa Hotel Kundasang

Notes :: Makan itu menggembirakan, tapi carilah lah yg halal. Ingat ya kawan2. :)) Arap2 dapat makan semua  yg di impi2kan tu. Tapun2. :))

2 comments:

  1. isk! isk! ko bkin aku nda keruan..jin garpu dlm perut aku suda mengamuk..abis la laki aku nih kena terkam..

    ReplyDelete
  2. hahaha...aku pon tliur2 ne...adusshhhhh..gmbr sndiri tliur sndiri

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...