Tuesday, March 15, 2011

Jom Kahwin :: Edisi Pengapit + Perempuan Bunga

As Salam,

Hari ne ada mood suda maw buat entry. Edisi kawen, tapi macam hilang bahan pulak. Ya la, kawen aku bukan grand2 pun banyak bahan boleh dipersembahkan. hikhikhik. Jadi pikir punya pikir aku dapat idea. Toink2. Pengapit dan perempuan2 bunga. hahahahahahahahaha. okey flower girls bha!!! Sepa bilang dua elemen ne nda penting. Sangat okeyyyyy!!! Macam pengapit dan perempuan2 bunga aku ne sangat rapat dgn aku. So senang kerja. Aduiyaaai, kawen pun macam kerja jugak. Misti ada good communication, team work, leadership, willing to learn, obey to instruction given (aku tambah2 sudah ne, ikut macam dalam resume part advantages. hahahahahaha. ada kannn tu). 

Masa aku nikah, tiada lah majlis yg ada pelamin2 ka. Aku nikah di Masjid Negeri Kota Kinabalu. Start jam 9 am, 8.45 am baru tergedek2 maw gerak. Dalam jam 11 am gitu habis suda majlis. Singgah lagik kami beli nasi embak Sembulan. hahahahahahah. Karang aku cerita. Okey berbalik kepada majlis akad nikah tu. Walaupun tiada pelamin utk bersanding2 time tu (eh, adakah org lepas nikah terus sanding??? errmm.. whatever la), tapi aku maw jugak ada kawan di sebelah untuk kasi hilang2 debaran. Jadi kira pengapit la tu kan. Lagik pun fungsi pengapit maw buka kasut aku masuk masjid, pegang purse aku, bawa air lagik, bawa cincin lelaki lagik, bawa tisu mana taw menangis hahahaaha, macam2 lagik la. So, bakal pengantin, jangan rasa campen betul maw handle saturang2 ar. 

So pengapit time aku nikah adalah Miss Bonon @ Noreen, my BFF. Lucu2 bha kami ne, tiada benda yg serius ar. Time aku lupa prepare tisu, jadi aku suru jak bawa tisu dalam kereta dia.hahaha. Lepas tu boleh2 aku bawa cincin nikah Mr. Ejump dalam box jak tiada alas2 atau dulang2 ar. Memang kapisan!!!! Time maw sarung tu baru slow2 Miss Bonon kasi keluar tu box, sudah lah kecik. Karaw2 kami tahan ketawa. Mama aku geleng2 kepala sudah. Ya la aku mana pernah kawen, aku mana taw benda tu maw letak atas dulang!!! Lepas jak majlis, nda aku naik kereta pengantin, naik kereta Miss Bonon. Kami pegi rumah Miss Baby sekejap hantar duit sama mama nya maw suru buat biskut untuk majlis di dewan (baru maw order.hahaha), lepas tu singgah di Kg. Sembulan Baru beli nasi embak. Kami tiada makan ar, dari semalam gara2 takut.hahahahahaaha. Sampai rumah, kami kenduri la 3 orang lepas tu boleh sambung tidur. Sempoi kannn?

Salah 1 tugas:pegang bunga tangan
Benci betul aku maw pegang.
Naseb kawen.hahaha
See~~
Bidak jugak tu kalau pengantin sendiri buka
Muka senyum tp sebenarnya aku cakap, "takut aku budu!!"
hahahaha


Pihak Mr. Ejump ada bawak alas2.
Kami yg hambur.hahah

Mari tium2.
hahaha
Jom mencari nasi embak.
hahahaha
Ok part sanding di dewan pulak, pengapit aku Miss Baby @ BB, my BFF also. Aku ada 2 org jak bestfriend yg paling bestfriend. So malam aku maw sanding tu, aku pun sewa 1 suite room dekat Tang Dynasty Park Hotel utk aku bersiap dan make up. Rumah aku sudah penuh dgn doorgift dan barang2 kawen lain. Oleh kerana bilik tu besar, ada beberapa flower girls aku pun ikut stay. Lagik pun, boleh tolong Miss Bonon buat Guest Book. Sama inai corak2 aku belum buat. Inai yg di jari sudah nenek aku buat. Kampung style okeeyy.  Macam2  bha jadi di bilik tu. Semua pun mental2. Betul2 kenangan bha!! Siapa yg ada time tu taw lah macam mana Miss Baby buat inai yg corak2 di kaki aku. Kamu tahu dagadu ka? Kalau tahu, gitu la corak dia buat di kaki aku. Semua org dalam bilik tercenggang bha!!!!! Pastu kami karaw2 ketawa. Nasib aku pakai kasut tertutup. Kalau nda????? Fuhhhhh!!! 

Okey pengapit aku kali ne lebih kepada membantu aku kepada baju dan tudung aku. Veil itu panjang dan harus dipastikan tiada orang di belakang, nanti terpijak ka apa ka. Lepas tu tudung, memerlukan jarum peniti yg banyak. Lepas tu dia macam pandai bergerak2. So, penyelesaiannya, Miss Baby letak jarum2 peniti di tudung dia banyak2, sebagai spare mana taw tudung aku buat hal.hahahahahaha. Pengapit kamu ada buat gitu? 

Ciri2 pengapit yg professional.
hahahaha
We with the pengapitsz!!
hahaha
Selain pandai jadi pengapit.
Saya jugak pandai menyanyi.
hahahahahah
Mari kita puluk2
;p
Aku dpt dari google.
pingsan aku kalu ingat.
hahahaha
Pas tu bab flower girls, aku dapat ilham ne tinguk kawen2 di tv la ne. Macam meriah kan kalau ramai2 jalan di red carpet. Aku pikir dorang nda maw jadi, rupanya suka lagik.hahahahaha. Ada 4 gadis dan 2 org budak di depan aku time red carpet tu. Wonderful feeling la at that moment, sebab 1 part dlm wedding aku yg macam dalam tv yg dapat aku buat. hahahahahah. Thanks all!!! Miss Bonon nda ikut jadik flower girls, sebab dia lg org kuat, Miss Baby akan call dia dari hotel so dia akan prepare apa2 yg patut. Adik dia yg saturang, C Gegurl jadik emcee. Tapi dorang still wear the same custom.hahaha. Custom aarrr. Macam berlakon pulak.
So enjoy the moment. :))
salah 1 tugas :: jaga doorgift n guest book
Neya,Wye2,Rheyza(bajunya nda siap.hehe),Noreen,Gee,Fiza,Kak Tanna,Adek
Susun2 dulu sebelum masuk.
**quality gmbr nda berapa bagus.
Maw2 masuk suda.
Boleh ketawa2 lagi
Debaran hilang oleh flower girls ne.
Buat lawak lagi dorang

The entrance.
Kiutkan the kids.
All of them bawa 1 tangkai white rose
Kiri :: Fiza ( Miss Bonon's niece)
Kanan :: Tyra (Miss Baby's niece)

The Siblings
Neya, BB, Wye2

The Siblings
Yg kecik tu niece dorang
Gegurl, Gee, Noreen

Na lengkap!!!
Ada org kuat, emcee dan flower girls.
Yg specky tu, kwn kpd Gegurl.
Dear all, thanks sebab sudi tolong masa kau kawen ari tu. Tanpa kamu majlis nda jadik macam yg dirancang. Semoga Allah membalas jasa baik kalian. Amin ya rabbal alamin. Lepas ne kita tunggu sepa yg kawen lagik. Kita kasi gegaaarrrrr!!! hahahahaha







8 comments:

  1. lucu ko saitannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn hahahaahha

    ReplyDelete
  2. budu bha ko b.mcm aku maw antak kpala ko..ahahahaha

    ReplyDelete
  3. Btl2 santai ted... aku nikah trus p sanding after that 1hari je majlis dr pg smpi mlm parti.. "MrsRas"

    ReplyDelete
  4. 0o0o..ada jugak la pas nikah trus snding.hehehe..mmg sempoi kmi.sbb suma mcm mental2.hahaha

    ReplyDelete
  5. dari awal tiada bha gambar kami kan,, menunggu depan pintu g kami tu... huhuhuh ____ insan sedih.. ZUL@IJUL

    ReplyDelete
  6. Hahahha...ikut tjuk bha.....nntimaku buat edisi tetamu yg hadir.hahahahahaha.jga ko kalu ko nda bacaa.hahaha

    ReplyDelete
  7. wuinaa....mna ada..byk yg hambur2 ne..klu buli di ulang.tp nda maw la..panatt..saiit kpala lg.hahahahaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...