Friday, March 11, 2011

Dendang Perantau :: Edisi Terima Kasih Abg Putra

As Salam

Ted, kau d Putrajaya pegi kerja nek apa?
Aku ikut abg Putra.
Uiii, ko ne c Ijam nda marah ka?
Nda lah dia suru lagik.

Sepa kunun abg Putra ne. Sebenarnya, bus Nadi Putra bha. Siuk ne nek bus abg Putra. Bus ne sgt sistematik okey. Ada guna sistem lagi, sebagai org I.T aku sangat teruja  (org I.T la kunun.hehe). Sistem ne ada nombor bus dan masa dia dijangka sampai di bustop tu. Tp sistem ne ada di bustop2 yg utama jak la.
Up to date kan.
So, kita boleh taw bila bus yg kita maw naik tu sampai
Bus Nadi Putra Putrajaya ne hanya mengenakan tambang 50 sen untuk sekali naik ke mana2 destinasi. Muraaahhhh kan!!! Untuk bulanan pun ada. Dulu pas bulanan dia laminated la gitu. Terus ada kaler2, setiap bulan tukar kaler. hikhikhik. Start Feb hari tu, kad laminated telah bertukar jadi macam kad matrik masa kolej dulu. Ada gambar lagik. RM 20 untuk penggunaan 35 hari. RM 10 untuk 17 hari. Kad tu satu kali buat jak, next time tinggal maw top up macam touch N go la gitu. Dulu naik bus, bagi tinguk kad laminated sama driver bus. Sekarang kasi kena di tempat yg disediakan then kuar resit. hikhikhikhik.
Ne rupa pas bulanan yg lama
Ne yg baru.
Macam??
Lepas tu, dekat Putrajaya ne ada laluan khas bus di sesetengah laluan yg kritikal la. Memang cepat sampai. Dari rumah aku kalau ikut bus laluan terus, memang boleh sampai kurang dari 10 minit. Pukul 7.45 am paling awal aku pegi kerja. Paling lambat dalam 8.10 am gitu. Kira 1 kelebihan bagi yg guna pengangkutan awam la.
Tapi tu la, dari rumah aku ke bustop jauuuh sekkk. Dari bustop ke office aku pun jauh. Fuhhhhh!!! Batak kita begini maw 2 tahun suda. Jadi please kasi transfer aku cepat2. huahuahuahua

Ne rumah aku!!!!
Mama nanti carik aku siniiiii
**Ehsan google
So, pada siapa2 yg bakal bekerja di Putrajaya ne, jangan risau2 okeyyy. Bus ne ada di setiap pelusuk Putrajaya. Maw taw number bus jak. Aku pun nda taw sangat number2 yg ada, pergi rumah aku, pergi Alamanda sama pergi Putrajaya Sentral jak aku taw.huahuahuahuahua.
Ne bus maw pegi rumah aku di
Apartment Putra Damai
Bus ne kalau suda bersusun banyak2,
macam Transformer yg banyak2 maw pegi bergaduh tu.
huahuahua
**Gambar ne ehsan google

Tiba2 aku terpikir, pas bulanan yg baru tu macam student card kan. Kalau bawa pegi counter cinema lepas ka arr?? Buat muka student2 sikit.huahuahuahuahu. 
Macam muka aku zaman kolej????
awwwwwww

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...