Thursday, March 3, 2011

Aku Mesin Makan??

As Salam,


Dulu aku boleh bila2 masa jak makan. Asalkan breakfast aku on time. Tapi sekarang aku kena makan setiap 2 jam ++ . Jadi kamu dapat bayang kan lah betapa penat aku maw makaaaaaaaann jak. Kenapa aku begini?? Aku lapar kaa? Masalah aku nda rasa lapar, tapi perut akan sakit di ulu hati, kepala akan sakit di bahagian umbun2 sama berpeluh2 sejuk. Bayangkan aku breakfast 8.30 gitu, terus busy buat kerja di office ne. Tiba2 simpton2 di atas muncul, jadi aku taw suda jam 10.30 pagi la tu. Arrrgggggghhhhhh. Aku akan spare bun gardenia ataw apa2 berasaskan bread.
Ne lah bekalan aku hari2.
Bosan jugak, tapi apa daya.

Ne sedap, tapi kepedasan dia akan
buat perut aku meronta2.
Ohya, utk breakfast aku akan makan nasi ok. Tapi nda banyak lah, dalam 5 sudu gitu lah. Susah geng masuk nasi pagi2. Tapi sejak ada rasa gini ne, terpaksa jugak. Aku lunch dlm jam 1 pm ++. Memang aku bawak bekal. So aku makan utk breakfast and lunch. Aku memang dari zaman sekolah lagik bawak bekal, tapi mama aku lah yg sediakan. Tapi di sini aku bukannya rajin bangun awal utk prepare bekal. Tapi terpaksa since asal makan makanan di cafe sakit perut aku akan bertambah teruk. Pedih ulu hati aku. Ini sebab makanan sini pedas. Jadik bawak bekal la jawapnya.


Kiutkan bekal aku.
hahaahahah

Nanti dalam jam 3.30 pm simpton2 di atas dtg lagik. Nanti jam 6.30 dtg lagik. Setiap kali dia dtg perut harus di isi. Sebab itu jugak aku selalu awal tidur. Lepas jak sembahyang Isyak memang tidur la. Kalau nda jam 9 nanti sakit lagik perut.o0o0o0 Tiiidaaaaakkkk!!!

Aku sekarang betul2 berpantang makan pedas, sebarang teh (air bunga pun), coffee (mmg nda pandai minum pun), yg masam2. Pernah 1 kali tu aku outstation, kami ada dinner with the pengarah and so on. Time tu aku ada lunch jak, yg makan petang tu teda. Sekali dinner lambat dekat2 jam 9. Sekali air yg kena serve chinese tea. Dalam hati aku, ""arr nda jugak bha neee". Makananan pulak seafood. Aku hantam seja, sebab lapar lagik pun sedaaaappp. Aku ne kalau seafood nda berapa, nda taw lah dari kecik asal makan jak sakit perut. Mama aku selalu pesan jangan makan seafood, perut aku nda boleh terima. Sekali balik rumah, masa tu outstation di KK, menangis2 menahan sakit perut. Nda boleh tidur. Mr. Ejump la mangsa aku. Taubaattt terusss aku!!

Tapi alhamdulillah, berat badan maintain, tapi siapa tau dalam masa 1 atau 2 thn lagik. Orang lain ada macam ne ka jugak?? Normal ka ne? Aku pernah cek dekat klinik swasta, yg aku taw dorang just maw ambik kesempatan since Mr. Ejump guna medical benefit dia. Sakit hati aku!!! Ada org suggest aku pegi pakar gastrik somewhere in Kg Air. Tapi masa sangat2 mencemburui aku. Ngeehhh


Nda lama aku gini kali kan.
wwwuuaaaaa :(
Ada org cakap sebab aku da kawen (teda2 bha), i dont think so!!! So kamu dpt bygkan kalau kau pegi outstation atau seminar di luar. Macam mana bekalan makanan aku. Time bercuti jangan cakap lah.


I dun care bout fligt delay,
tp perut meragam harus di utamakan

Okey ne lunch kunun

Tapi sejam sebelum tu makan suda.
Perut aku ada apa sebenarnya??

Kalau ada siapa2 taw sebab nya ne, Share lah dgn aku. Aku banyak benda lagik maw buat selain suap makanan pegi mulut aku.Penat makan balik2. :(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...