Monday, February 14, 2011

Shisha Atau Rokok?

As Salam

Satu hari di hujung minggu yg bohsan tengah asyik bermain game PICTUREKA aku dapat sms dr Mr. Ejump. "Syg, sisha 400 kali lebih bahaya dari rokok. Nasib abg nda isap shisha kan. Pegilah update blog syg tu pasal shisha.hehehe". Pasal update tu Mr. Ejump mcm menguluk. o0o0o0o saya sudah lali diperlakukan begitu oleh Mr. Ejump. Tapi, betul jugak. Mari kita cerita sikit pasal trend sekarang ne. Kenapa kalau merokok banyak larangannya tapi shisha dijual secara terbuka. Ya la kalau rokok kena beli di kedai tapi nda semestinya terus hisap di kedai tu jugak kan. Tapi kalau shisha beli terus kena buat terus bleh hisap. Part hisap bergilir-gilir tu aku nda boleh terima. huhuhuhuhu

Channteeek nyaaa.
Simpan satu la dlm bilik.hehehe



Bila aku google2 info mengenai shisha menarik minat aku. So aku share sikit la since ramai kawan aku pun hisap benda ne.

Hasil carian aku di google ne la yang aku dapat. Antara info-info ringkas nya

:: Kandungan karbon monoksida bg 1 shisha = 15 hingga 25 batang rokok

:: 1 shisha = 70 kali hisapan rokok

:: Kandungan shisha ialah tembakau ,sirap pekat dari buah-buahan (rasanya ribena boleh guna jugak kali.)dan lain-lain serta arang.

:: Menggunakan tembakau yang diperam. Dari sini boleh taw da ia lebih bahaya dari rokok. Ya lah
tengok buah fresh dengan buah yang dijeruk mana satu yang nda bagus? Jawapan di tangan anda.
Peram dan jeruk tu benda sama la kan.

Sedar atau nda, shisha itu adalah sama jugak macam hisap rokok sebab ada tembakau tapi cara tu lain sikit. Macam cool la sikit. But no matter what dia masih tembakau kan. So shisha atau rokok? Aku pilih choki2. Sedap gilakkkkkk!!!!

Kalau taruh di ruti paun ne mimang mengancam.
Kawan-kawan ku doakanlah Mr. Ejump dapat berhenti merokok sepenuhnya. Aku paham, benda ne maw slow-slow. Chaiyo2!!!

Semua info dan gambar ehsan dari c Google.hehehe

4 comments:

  1. kalau tinguk asapnya tu pun suda bikin sasak..apa lg t'hidu bau shisa tu~ mcm mau pingsan jak. *me too loikkeeeey choki2!! hehe

    ReplyDelete
  2. hahahaha....tp kdg2 suka kau bau nya...ada rsa2..tp lg bahaya pulak..tp org len mcm rilekk jak knnn..hebat durang..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...