Monday, February 14, 2011

Programmer Hebat

Hujung minggu baru-baru ne aku nda balik KK (menyesal pulak, sebab besok cuti kan), so aku habiskan masa dengan belajar lebih mendalam psal blogging ne. So bila edit-edit menggunakan Ipad  interface dia lain sikit. So aku kena letak coding sendiri, berbeza dengan desktop atau laptop di mana telah disediakan. Contohnya bila aku insert gambar, aku nda boleh taruh caption, jadi terpaksa la aku memahami coding-coding dari entry sebelumnya.Then aku berjayalah buat entry yang ada gambar dan ada entry. 


Sekali publish blog aku macam ada lapisan hitam yg transparent (mcm mana aku maw explain arr) terus aku nda boleh tekan apa-apa di blog tu. Dia macam da jadi cover utk blog. Terus aku edit-edit lagik, hilang suda tu benda tapi kedudukan Gadget aku berubah tanpa ada aku kacau template2 tu. Macam2 aku buat pun masih mcm tu. Rasa putus ada mcm slow2 meresapi diri ku.huhuhuhu.

Masa aku ambik IT kat kolej dgn harapan dapat
jadi programmer. hehehe
Last2 aku habiskan hujung minggu aku dgn baca novel Ombak Rindu. Taubat aku maw pandai-pandai lagik kacau tu coding. Last2 aku buat blog baru. hahahaahahaha. Geram pun ada, tapi nda pa la. Banyak benda baru aku belajar.

At last aku jadi programmer. Tp sorry aku
nda taw bab php ka apa ka. Sbb aku
bahagian GIS. Buat2 peta. hahahaha
Note: Thanks ya Lina tolong aku hari tu. Nanti aku buat tag tu balik. Aku maw lebih berhati-hati ne. Nda maw suda pandai2 terer buat code. hahahahahaha

2 comments:

  1. haha..bkin gibab kan..nxt tym klu mo bkin coding tuh , preview dlu, klu dia nda jd ble delete..aku pun penah jg bgitu, bkin coding sndri skali len jadinya, tpksa aku mengadap pc mengasi bgs blog ku dr pagi smpai pagi nya balik..haha

    ReplyDelete
  2. Hahaha...give up aku tu kn mcm aku teus maw pg aport blik kk....tension..hahaha...rupanya nda ble bha wat keja tym2 tension..pas tu bru la dpt..hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...