Friday, February 11, 2011

Langkawi :: Day 1

Mesti ramai yang ambil cuti panjang masa Chinese New Year hari tu kan. Aku dan Mr. Ejump pun nda maw melepaskan peluang keemasan tersebut.. Awal lagi kami ambil  cuti. hehehehe. Paham-paham la PJJ (Perkahwinan Jarak jauh).Okeyyy mari kita terus ke cerita Langkawi.... Mariiiiiiiii!!!!!

Hotel dan kereta sewa memang da book awal, so sampai jak airport terus cari orang yang sewakan kereta tu. Jumpa jak abang tu terus dia bagitau, '' saya ganti dgn myvi la ye, akak tak kesahkan''. Sepantas kilat aku cakap, " kami ok jewww " (sambil buat mata kelip-kelip). Bayar for viva manual dapat myvi auto tuuuu. Consider durian runtuh lah. Mr. Ejump pun cek-cek kereta pas tu abang tu bagi sekeping peta then here we go!!!!!!!!!

Destinasi pertama adalah setesen minyak. Semangat tinggi tapi sesat jugak. Setesen minyak masuk kampung orang daaaaa. Aku ingat pesan orang jangan isi penuh. So isi jak RM 30. FYI minyak tu nda habis walaupun kami berada di sana selama 3 hari. Untungnya tinggal di Langkawi. Hehehe. Aku sewa kereta dengan company Teluk Yu Holidays Sdn Bhd. Dorang juga sediakan homestay, island hopping and etc. Dorang pun ada booth dekat Langkawi Airport. Lepas check in dekat Holiday Villa kami terus gerak pegi Kuah. Perut aku sudah merintih-rintih minta di isi kan. Perut aku memang nda kenal erti sabar okeyyy. Pusing punya pusing KFC jugak menjadi pilihan. huhuhuhuhu. Okeey lah lets enjoy our pictures on the first day at Langkawi.

Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi
Myvi putih tu lah kereta yang aku maksudkan


Lepas lunch kami buka peta terus ke destinasi-destinasi yang telah di mark dalam peta tu. Mula-mula Mr. Ejump tugaskan aku untuk baca direction and dia drive, tapi malangnya aku nda pandai baca peta. jadi terpaksa lah Mr. Ejump baca peta dan bawak kereta. Aku????? Jadi tukang tukar channel-channel radio seja. :)



Dataran Helang
Masa kami pegi nda ramai orang. So senang maw pose-pose.
Mr. Ejump berdiri sebelah K.
Dekat sini Mr. Ejump nampak kurus kecil.
okeyyy no komeeenn
Ada macam Titanic ka??
Sebelah Dataran Helang ne Taman Lagenda Langkawi. Kami jalan kaki jak. Sayangnya destinasi macam ne nda kena jaga. Mr. Ejump cakap dulu masa dia pegi tempat ne masih cantik. Tempat ne serius unik. Semua yang ada sini saiz gergasi.
Entrance Taman Lagenda Langkawi
Aku nda taw napa. Tapi aku suka ne gambar
Cantik dan seram background tu
c Dayang suda bunting.
c Siti bila lagi?
aku serahkan segalanya pada ILAHI
Besarkan that thing.
Besaaaarr sangat
Lama-lama tengok naik bulu roma.
Without editing ne.
Lepas tu kami pegi Langkawi Wildlife Park dan jugak Pantai Pasir Hitam. Okey aku maw cerita sket pasal Langkawi Wildlife Park. Masuk-masuk tu macam boring. Dalam hati aku, '' Alaaa, macam mini zoo tempat lain jugak ne.'' Tapi sebenarnya almost semua haiwan dekat sini kita boleh pegang. Maksud aku kita boleh bagi makan guna tangan sendiri tanpa ada orang awasi. Tapi macam buaya tu nda boleh la. Agak-agak la kan.


Mr. Ejump memang suka kalau dapat bergambar begini.
Kalau buaya boleh pun dia maw kali.
Best dapat kasi makan burung-burung ne.
Terasa macam di negara orang putih.hehehe
Nampak dalam kandang kan tapi sebenarnya boleh masuk.
Kandang tu ada rusa itik. Tapi kami nda masuk.
Nda pedah-pedah kambing tu gesel-gesel di kaki aku nanti.
hahahaha
Hye boleh berkenalan
Yeaaahh Rabbit aku nda takutttttt
Ne peacock asyik ikut aku jak.
Takut jugak aku dia libas guna bulu nya tu.
Sunset @ Pantai Pasir Hitam
Thanks sayang for the vacation.
Jiwang jaappp

Okey then kami balik dan keluar dinner dan aku mula sakit-sakit.hokhokhok. Besoknya Island Hopping !!!!


Napa aku letak gambar lisa surihani dan
shaiezy sam (punya susa maw eja namanya.gggrrrr).
Nantikan Langkawi :: Day 2
Gambar kredit pada Abg Nara









5 comments:

  1. wah!!!! yakin la suda... hahaha

    ReplyDelete
  2. mcm mguluk ka itu...aku ambil sebagai semangat.hahaha..ym bhaa

    ReplyDelete
  3. ulu ja dia ni.. hahahaha

    ReplyDelete
  4. hye, nak tnya, sewa viva dari teluk yu holidays ni berapa yek? dalam website die letak rm100. u sewa rm100 ke? just asking. :)

    ReplyDelete
  5. hye~~~ masa ari tu RM70 utk 24 jam. sekarang da naik rasanya. Masa smpai tu siap upgrade pg myvi sebab viva takde. :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...