Sunday, February 20, 2011

Jom Kahwin :: Edisi Pelamin

As Salam


Sejak aku kawen ramai jugak tanya aku di mana buat pelamin, buat baju, kek, kad kawen la. Dan sejak tiga bulan ne aku rasa makin ramai org tanya, maybe disebabkan musim2 mengawan kawen sudah tiba. Ibarat aku maw record seja jawapan kepada soalan2 yg dikemukakan. hehehehe. Oya, aku buat entry ne bukan lah maw menunjuk2 ka apa. Lagi pun ceremony aku ala kadar jak. Think positive okeeyy. So, aku share lah satu persatu elemen yang harus ada dlm perkhawinan/pertunangan. Mari kita mulakan dengan pelamin. Aku rasa pelamin ne satu elemen yg tidak boleh dipandang ringan. 

Lets say kita minat warna hijau la. Nda semestinya baju, pelamin, bunga tangan, kek, baju pengapit semuanya hijau. Silap2 tetamu nda perasan mana satu pengantin sama mana satu pokok di luar rumah. hehehe. Dlm majlis pertunangan dan perkahwinan aku, warna purple adalah warna rasmi. Main colour of the ceremony. Purple itu sendiri mempunyai pelbagai jenis. Begitu jugak warna lain. Haruslah pandai menggunakannya, tapi ini tugas org yg kita hired utk buat pelamin ne lah. Nda payah lah susah2 maw pikir, dorang lebih arif. Tapi, tidak bermaksud menggunakan 1 colour itu salah utk sesebuah pelamin. Tp kena tinguk warna. Lagi sekali, go and refer ur mak andam or pak andam. Dan yg penting kita ada 'angan2', ceremony yg mcm mana kita maw.

Masa bertunang, mini pelamin aku pun purple jugak. Tapi not the whole pelamin purple. Ada cikit hijau ada cikit biru. So, for the purple haters, nda jugak menyampah.hahahaha. FYI, masa aku buat request for pelamin ne, aku nda pernah jumpa pun C Fendi ne.So segalanya melalui email, FB dan telefon shj. Ya la kan aku kerja di putrajaya. So jumpa dia pun time maw ambik baju tunang suda. time tu pelamin pun da siap tinggal angkut pegi rumah aku jak.

Ada bantal pink + bunga putih & biru
Gambar dr TX1 ku shj, kualiti tidak sehebat DSLR ok.
 Masa kawen pun main colour masih purple. Mula2 tu maw grey@silver. Tp takut nnti menyesal so kembali pada purple. Pelamin kawen aku ne berinspirasikann pelamin masa Hunny Madu kahwin. Tp bukanlah aku yg mintak maw buat mcm pelamin dia, sebab aku masa tu pun susah maw tafsirkan pelamin mcm mana aku maw, yg penting dia rich of purple. Tp yg best nya C Fendi ne taw taste aku mcm mana. hehehe. Tp nda lah 100 peratus sama, sebab originality itu harus ada. Kannn??

A night before sanding.
Kualiti gmbr kureng since hanya guna BB Setorm.
Hunny Madu punya pelamin
Ne angle yg boleh nmpk hampir keseluruhan pelamin.
Tu BFF aku. Org kuat majlis jugak.hehehe

Simple yet sweet
Tidak semua purple kan.
So, bolehlah kenal mana 1 aku mana pelamin, mana bunga.
hehehe

Satu lagik rajin2 lah surf internet dan majalah Pengantin. One more thing cari lah mak andam atau pak andam yg senang di bawak berbincang. Aku pernah jugak pegi Bridal House yg maw ikut ckp dorang jak. Bagus dorang yg kawen kn. Mcm C Fendi senang maw bawak berbincang. Dia mmg sempoi!!! Hasil pun memuaskan hati dan mampu menjadi kenangan terindah dalam hidup aku dan Mr. Ejump.


Notes :: Kalau ada siapa2 berminat pegi lah kontek C Fendi ne. Kalau maw number kontek dia just PM aku k???. Gambar semua without editing, so boleh tengok mcm keadaan sebenar pelamin ne. Teda photoshop2 ne arr.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...