Friday, February 18, 2011

Celcom KK Branch



As Salam

Kejadian Satu

Me :: Selamat pagi Cik, Selamat datang ke Celcom. Ada apa yg boleh saya bantu?
Customer 1 :: Kak, henpon saya ne tiba2 teda line. Tolonglah kak, mcm mana saya maw call mama saya di kampung ne.
Me :: Ok relax mari saya cek simcard tu. o0o0o0o ne maw tukar simcard ne.
Customer 1 :: Ala kak, saya tidak maw tukar numbur, saya sayang numbur ne kak.
Me :: (Sambil tersenyum), kamu akan dapat number kamu balik jgn risau. Saya tukar kepada 3G terus.
Customer 1 :: 3G tu apa kak?
Me :: 3G tu membolehkan kamu buat video call dan kalau maw guna internet, dia lagi laju lah. Tapi make sure handphone kamu support lah.
Customer 1 :: Video call tu yg saya bulih tinguk orang kalau bertepon tu?
Me :: Yess
Customer 1 :: Wahhh.. Terima kasih kakak!!!
Me:: Sama2. Okey ne simcard kamu. Dalam masa X kamu boleh guna sudah.
Customer 1: Terima Kasih

** Rasa lega bila dapat buat customer rasa happy.

Kejadian Dua


Customer 2 :: Saya tengok iklan sekarang Celcom boleh kan tukar pegi Digi atau pun Maxis. Mcm mana tu arr
Kwn Sebelah Counter :: o0o0o0o0 itu namanya MNP. Bla~ Bla~ Bla~ Bla.
Customer 2 :: o0o0o0 maksudnya Celcom sekarang sudah boleh kawen dgn Digi sma Maxis la kan.

Member sebelah counter tu sudah tahan2 ketawa. Rilekkk ar.hahahahahahah

Kejadian Tiga

Kejadian semasa aku diarahkan untuk outstation di Keningau.

Customer 3 :: Cik, boleh kah kalau saya maw taw numbur seseorang tu??
Me :: Bla~ Bla~ Bla~ Bla~. Aku menerangkan apa yg patut di buat.
Customer 3 :: Tolonglah Cik, org tu mintak numbur akaun saya sebab saya menang hadiah dia bilang. Sekali tinguk habis simpanan saya hilang Cik. Itu semua bikin anak saya masuk universiti.
Me :: Bla~Bla~Bla~Bla~ sekali lagik menerangkan satu-persatu apa harus di buat.

** Berhati2 lah

Kejadian Empat

Customer 4 :: Apa package Celcom yg terbaru?
Me ::  Bla~Bla~Bla~Bla~ Menerangkan secara terperinci
Customer 4 :: Betul ne? Saya maw apply la.
Me :: Mcm tu la Encik. Tepon canggih mesti maw pakai pakai yg terbaik.
Customer :: Kalau mcm tu, bagi saya number pon kamu. Apa2 sal Celcom saya boleh tanya Cik terus.
Me :: Ala Encik minggu ne minggu terakhir saya kerja sini. Encik call 1111 jak la.
Customer :: o0o0o. Kenapa pindah? Kerja sini nda best ka?
Me :: (Tersengih2). Encik boleh jumpa a lady sana tu untuk package yg Encik maw tadi.Terima kasih .

** Pandai2 lah handle situasi begini.

Entahlah kenapa beberapa hari ne aku balik2 teringat time aku kerja Celcom dulu. Became Customer Service Representative was all my dream before. Aku joined Celcom dlm May 2008 kalau nda silap. Mungkin ramai nda taw being CSR bukan bermakna kami selesaikan masalah, tapi mencari jalan dan mencari path yg sesuai utk sesuatu masalah itu diselesaikan. Kami hanya org tengah. Kerja ini sangat mencabar. Sangat okeeyy!!! Setiap hari belajar benda baru dan jumpa orang yg berbeza. Ada yang lucu, ada yang buat kita senyum2, ada yang buat kita berapi dan macam2 lagik lah. Itu semua mcm asam garam dalam masakan.Ibaratnya lah.

Rutin harian aku akan bermula dgn breakfast beramai2 walaupun pantry kami nda la besar sangat at the moment. Tapi semua org akan brekfast sama2. It was fun. FYI dulu aku siap supply breakfast yg mama aku buat. Bisnes jugak lah. Hehehe. Aku taw tu dorang rindu jugak tu masakan mama ku. Pas tu ready kan kaunter. Segala cop, pen2 harus ada di depan mata. Masa itu emas.

Masa mkn kami nda menentu iaitu mengikut giliran. Lunch time akan bermula seawal jam 11 pagi sehingga lewat 4 petang. Tp semua ini beres dgn sikap tolak ansur. Semuanya satu family. Very big family. Masa closing paling dinanti2. Berlumba2 balancing sama buat report.hahahaahahahahaa...

I miss Celcom KK Branch so much!!! Apa kabar dorang suma arr.. I hope you all doing fine. May, aku rindu maw share2 cerita dgn ko. Maw share2 problem. Yuen, kita dua resign dlm masa yg sgt dekat. Aku, May dan Yuen adalah dr intake yg sama. So, we are quite close. Petang2 misti maw cari mkn2. Ada seja maw dikasih sumbat dlm mulut.

May Yuen Ted
Kak Ayu my twin, kakak nda rindu aku kah. Kak Ayu ne caring bettuuuuuulll. Kejap2 aku pegi tempat dia, "Kak Ayu, ada gula2 ka?". Kejap lagik  "Kak Ayu, ada pen lebih ka?". Lepas tu, "Kak Ayu, ada kuih lebih ka?Lapar aku". Tiada suda maw buat lawak kurengz dgn kakak kan. Hehehehe.Kak Zai, dia sangat chomel mcm rabbit. Bukan aku ckp ar kak, C Erik yg cakap. Thnks ar kak selalu tolong kalau sal setting2 ne.hehehehe.Kak Sai@Kak Sek, nah lama suda kita tdak bcerita2 ne kunun. Ktawa2 dulu bha kita..hahahaa.Kak Zue, jan diam2 bha..ketawa dulu kaka..kihkihkih

Kak Marge I miss ur jokes. Still hot ka? Auuwwwww. Kak Doreen pun selalu wat aku senyum2 kalau teringat dia. "Kak Doreen ada makanan lg ka maw bg aku?".hahahaha. Kak chand I Miss ur style. Damn hoottt! Kak Waty yg sgt lutchuuuu. Paling siyuk dgr kalu dia ketawa ne. Kak Carol, I miss ur concern. Thanks ya for everything. Abg Ewikkkkkk, ko nda rindu adek mu ne ka. Time kita lumba siapa dulu siap buat report. Hahahahaha. Steady lah. Mcm2 perangai aku sama c Erik ne.hahahaa. Kak Lina, aku sentiasa doakan yg terbaik wat kakak. Nnti ada masa maw jugak aku crita2 lg dgn kakak.Kak Helda, kakak ne nampak serius tp nda jugak bha. Hikhik. Rindu aku dulu tym outstation d Keningau. Penat kali Kak Helda maw ajar aku time tu. Lambat pick up kan..hahahaha.

Kak Mega, I adore ur determination. Kak Rahila, I miss ur softness. Hehehe.Kak Moy. Rock bha kakak ne. Suka aku 24 jam steady jak. Teda masalah lah punya org. Kak Ogy, wah nda sangka kita ada bau2 bacang kan. hehehehe. Kak Linda, kakak yg kecik dan penuh nasihat. hehehe. Jen, si cantik manis yg sangat innocent. Penah 1 hari tu dia cuti, aku dan Erik call wat panggilan hangit yg suru dia dtg branch. Kak Mega suru kunun.hahahahahaha.. Dia punyalah pecaya. Sorry ya Jen. Semua lah aku rindu. Bos Rahman, Kak Irene pun arr. Semua yg nda tersebut pun selalu di hati aku.

Mula2 kerja jugak.
Time Kak Zu kawen @ Papar.
Wif Big Bosz. Mr Rahman
Time tournament bowling.
Time Konvensyen @ Palace Of The Golden Horses.
Sambutan Hari Raya 
Farewell Party Aku dan Yuen
Taken time saat2 akhir maw resign.
Thanks All


Thanks sebab celebrate farewell aku ari tu. Aku cakap mcm baru jak kan. Padahal da dekat 2 thn aku tinggal kan Celcom. Semuanya kenangan yg paling indah pernah tecatat dlm hidup aku. Cheewaaahhhh. Nanti ada masa aku akan hantar masakan mama aku yg kamu rindu2 kan tu. hehehe

Setiap kali lalu KK Branch ne mesti rasa sebak. "Aku pernah berdiri di tangga itu menanti Mr. Ejump". Dear all~~ semoga sentiasa maju jaya arr... :))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...